Vad är det vanligaste rollspelet du aldrig spelat?

Jag har spelat allt som nämnts i tråden (oftast bara en session men ändå) utom Mothership. Så det är väll det. Men det är för nytt för att jag skulle ha kunnat sätta ihop en testa på session. Nu för tiden har jag så mycket mindre tid än jag brukade ha.

Jag har inte spelat något av World av Darkness-spelen.
Inte Apocalypse World eller något PbtA spel.
Inte Eon eller Mörk Borg.
Inte Traveller, Pendragon, eller Paranoia.
Inte Cyberpunk eller Earthdawn, men däremot Shadowrun
Inte D&D 5e eller 4e, eller Pathfinder, men däremot flera äldre versioner av D&D

Känns nästan som man borde gå igenom den här Wikipedia listan och sedan kategorisera spel under kategorierna "Har spelat", "Har inte spelat", "Oviktigt trams" och "Inte spelat, men jag har spelat ett [spelet]-hack till [annat regelsystem]"

Känns nästan som man borde gå igenom den här Wikipedia listan och sedan kategorisera spel under kategorierna "Har spelat", "Har inte spelat", "Oviktigt trams" och "Inte spelat, men jag har spelat ett [spelet]-hack till [annat regelsystem]"

Den listan är hardcore! Den har Dog eat Dog som inte ens går att få tag på längre! :D

Jag har aldrig spelat CoC, Pathfinder eller Eon. Ej heller D&D tidigare än 3e (jag vägrar lyda premissen om att alla utgåvor är samma spel).

Back