Quadrante
Grisbonde
Ja, vad är det som får dig att hänga kvar, hålla på, pröva nytt eller fortsätta som du alltid gjort?
Jag tror dig inte. Jag tror du bara håller på med det här för att ha en ursäkt att göra pamflett.Det kollaborativa, regelstyrda, demokratiska, kollektiva skapandet i grupp i realtid – att ingen vet vad som ska hända, och att jag kan påverka berättelsen hur mycket som helst men att det aldrig blir som jag tänkte.
Jag gillar att bli överraskad när spelarnas rollpersoner löser saker på sätt som jag inte har tänkt mig.Det kollaborativa, regelstyrda, demokratiska, kollektiva skapandet i grupp i realtid – att ingen vet vad som ska hända, och att jag kan påverka berättelsen hur mycket som helst men att det aldrig blir som jag tänkte.
Ja, vad är det som får dig att hänga kvar, hålla på, pröva nytt eller fortsätta som du alltid gjort?
Sen är det ett utlopp för kreativitet, inte bara att spela, utan allt omkring. Man kan skriva sin karaktärs dagbok eller journal, teckna, reflektera från karaktärers perspektiv, expandera världen om det är din uppgift. Man kan spåna, planera och analysera tillsammans med de övriga spelarna.