Nekromanti Vad är det här?

Joined
21 May 2000
Messages
60
Location
Nånstans i norrland
på sid 91 i Neotech 2 boken under långtidsutmattining står det:

"Det finns även så kallad långtidsutmattning, som bland annat används vid aktiviteter som ger mer fundamental utmattning - exempelvis längre resor, sömnbrist och magiska ritualer"

magiska ritualer? finns det verkligen magi i Neotech? eller har dom bara kopierat texten från eon för att spara arbete?

/Den glada Bävern
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>på sid 91 i Neotech 2 boken under långtidsutmattining står det:

"Det finns även så kallad långtidsutmattning, som bland annat används vid aktiviteter som ger mer fundamental utmattning - exempelvis längre resor, sömnbrist och magiska ritualer"

magiska ritualer? finns det verkligen magi i Neotech? eller har dom bara kopierat texten från eon för att spara arbete?<p><hr></blockquote><p>Har du inte hört talas om det? En De jobbar på en Magi bok till spelet!!!

/Honken - Känner sig lite ond just nu! :o)

PS. För dem som inte kund läsa ironin i ovanstående inlägg så är det inte sant. Det är bara jag som svammlar .DS
 

Gargamel

Veteran
Joined
29 May 2000
Messages
25
Location
Västerås
Skulle inte förvåna mig det minsta om det helt enkelt är kopierat. I vår kampanj finns dock både magi och psionics för att tillfredställa mina kräsna spelare.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Lösningen!

Det ligger till såhär:

1) Neotech och Eon är kompatibla med varandra.
2) Magi finns inte i Neotech
3) En magikunnig trollkarl i Eon uppfinner en formel som gör det möjligt att byta universum och tid
4) Han använder den och hamnar i vårat universum
5) Då är det självklart att han blir utmattad av att använda magi (även om inga andra kan det)

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
tredje gången någon säger nått om just den frasen i boken... ta en ledig dag och läs igenom forumet så får du se :)

Smaffy är jag. blä.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Det finns en logisk förklaring

"magiska ritualer? finns det verkligen magi i Neotech? eller har dom bara kopierat texten från eon för att spara arbete?"

Observera att texten faktiskt inte säger något om huruvida ritualerna fungerar eller inte. Trots allt finns det olika religiösa grupperingar idag som tror att magi finns och fungera - varför skulle det inte finnas 2059 och varför skulle de inte få utöva sina mystiska ritualer? Det kanske är någon kult i stil med The Hermetic Order of the Golden Dawn som står och rabblar gamla förvrängda hebréiska böner i tjugosex timmar och som inte har någon synlig effekt. Jag menar, hur utmattad skulle inte du vara om du som präst var tvungen att tillbringa tjugo timmar med att dela ut nattvarden till alla personer på St Petersplatsen i Rom?

Detta om man nu inte vill köpa copy-paste-felet... /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Jag var iaf först med att kommentera detta fel....

Nåväl...Puss på pungen!!!

När kommer Terra One??!!??

Mvh
Necrotech
Kontrollen blinkar blå
En signal, för det säkra.
Kontrollen blinkar blå
Då är allt som det ska.

Om skärmen är normal
Finns inga skäl att tveka.

När kontrollen blinkar blå.
Då är allt som det ska.

Adolfson & Falk

<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
211
Re: Det finns en logisk förklaring

Bergis cut-n-pejst-metoden som har använts förflitigt

Frippe [A-K o t y 2000]
 
G

Guest

Guest
Re: Det finns en logisk förklaring

Det finns ett copy-paste fel till... i informationen om företagen så hännvisas det till en bild om företags struktur som inte finns på den sidan... men väl i Neotech1... Nåja jag klandrar ingen det är bara kul att leta sådan fel.

Mvh Ezzy
 
Top