Nekromanti Vad är det för fel på varulven i Monster i Mundana

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,677
Location
Värnhem, Malmö
Du kan inte tänak dig att... ehm... förklara dig litet? Är detta en regelfråga? En fråga om varför varulven blir varulv? Eller rent utav en frågesport?
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Alla klagar på den...

Jag tror han menar det faktum att så fort man för varulvar på tal så klagar alla på att varulvarna i Eon är så dåliga och mesiga och rackar allmänt ned på dem. Själv har jag dock ingen åsikt i denna fråga då jag inte läst något om varulvar.
 

ClawHawk

Veteran
Joined
10 Dec 2004
Messages
169
Location
Umeå
Jag tänkte mer på att det är så många som har klagat på den men jag ser inte felet med den. Av en okunnig person skulle den MYCKET lätt kunna få de egenskaper som den tillskrivs i vå världs legender (speciellt efter att legenden berättats "från mun till mun" så att säga).

OBS!!! det var inte en fråga om regeltekniska petiteter.
 

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Vad jag tycker är fel [SPOILER]

Jag tänkte mer på att det är så många som har klagat på den men jag ser inte felet med den. Av en okunnig person skulle den MYCKET lätt kunna få de egenskaper som den tillskrivs i vå världs legender (speciellt efter att legenden berättats "från mun till mun" så att säga).

Lika bra vi tar en spoiler till så att fel personer verkligen uppmanas att i inte läsa det :gremwink:

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Jag vill inte bara att folk ska tro att varulvar är som de är i vår världs legender (vilket kanske inte säger så mycket då de kan variera) utan att det också ska vara det. Att varulvar inte är människor och att människor inte kan bli varulvar. Att varulvar inte kan tala. Att det är tvärtom i skepnadsskiftet, att varulven i vanliga fall har varulvsskepnad (vargskepnad) och måste slå VIL-slag för att bli människa. Och att det slaget (att förvandla sig till människa) är svårast då solen skiner. Alltså på dagen är de i sin vargskepnad och på natten kan de anta människoskepnad. Allt det här gör dem kanske originella men jag skulle hellre se att de var som i vår värl. Att människor kan bli infekterade. Att det är vid fullmåne de blir varulvar. Att de kan tala i sin människoskepnad. Det är så jag vill att varulvar ska vara.</font></td></tr></table>

Och därför väntar jag spänt på att dessa varulvar ska bli färdigskrivna.
 

Caesar

Veteran
Joined
17 Nov 2004
Messages
80
Location
Linköping
Re: Vad jag tycker är fel [SPOILER]

Jag håller helt klart med Jaggernaut här, om de inte är som vår världs varulvar så bör de inte heta varulvar eftersom det lätt bidrar till stor förvirring hos spelarna som kan få för sig att dra förhastade slutsatser grundat på vad de antar att deras RP känner till som allmännbildning om varulvar.
Jag föredrar helt klart modellen med Vampyrerna:
I eon finns inte vampyrer, det finns lamior. De må ha delar gemensamt med vampyrer men namnet ställer spelaren lite frågande och förhoppningsvis minskar det förvirringen.
 

Chakka Khan

Veteran
Joined
13 Dec 2004
Messages
50
Re: Alla klagar på den...

eeiiikk!!!!!
Jag kan då säga dig att du har fel när du säger att folk rackar ner på dom för att dom ä mesiga, näe du. Enligt mina personliga upplevelser så är varulvar extremt brutala och vilda men ändå smarta och slår till när läget är som bäst, för att inte snacka om när dom blivit inblandade med magi och ändrar form lite hastigt bara för att ändra tillbaka och slita sönder en när man skyldrat (rätta mig om det är fel) svärdet *host* clawhawk *host* :gremcool: .
Så de så :gremlaugh:
 

Wictor

Warrior
Joined
9 Feb 2004
Messages
325
Location
Stockholm
Re: Alla klagar på den...

Men här på forumet så haglar klagomålen över varulvarna ganska tätt. De borde vara fulla med blåmärken vid det här laget, kanske därför de är så aggressiva.
 
Top