Vad är det ballaste indierollspelet just nu?

Fingret på pulsen! Vilket indierollspel ska man ta med sig till spelkväll om man vill imponera på någon och verka sjukt insatt och relevant?
edit: Det ska va ett one-shot!

Kanske Fatherfog Zero Edition? Gjort av Motherships skapare. Antar att det funkar för one-shot. Är åtminstone imponerad av den snygga framsidan. IMG_2903.jpeg

Fairytale Horror Roleplaying låter så bekant... @Nässe, hjälp mig, vad heter det där spelet nu igen som säljer så bra i England? :p

Har du läst? Vet du om det är samma regelmotor som Mothership?

Nope. Har bara noterat att det är på väg och att jag tänker att det skulle kunna vara ”det ballaste indierollspelet just nu”. Min post ovan är också första gången titeln nämns på det här forumet (jag gjorde nyss en sökning). Så Fatherfog är alltså fortfarande nytt och åtminstone lite obskyrt. Gillar också att det är Zero Edition, alltså fortfarande levande materia. Nya saker kan tillkomma.

Spelet beskrivs mer utförligt här: https://www.rascal.news/fatherfogs-creator-loves-scary-fairy-tales-to-bits/?utm_campaign=Fatherfog 0e Now Available (01KQ7YQ97VN3QEX205NNQFPZ3A)&utm_medium=email&utm_source=Newsday Night&_kx=G3KL_QgFaHGKUKRUzL09jN6kE21VifYIyWsHSBrvIa0.S8hVrG

Last edited:
Jag ser det inte, kan du förklara?
Back in the day hade vi en livskraftig och kreativ indiesektion på forumet. @Sodivra var en del av den och gav ut ett coolt, obskyrt indierollspel som man kunde komma dragandes med om man ville imponera på någon och visa att man var relevant. Det spelet hette Staden :)

Back in the day hade vi en livskraftig och kreativ indiesektion på forumet. @Sodivra var en del av den och gav ut ett coolt, obskyrt indierollspel som man kunde komma dragandes med om man ville imponera på någon och visa att man var relevant. Det spelet hette Staden :)
Fel. Spelvärlden hette Staden, och det var tänkt att flera spel skulle utspela sig där. Sodivras spel hette Berättelser från Staden. Det har spelats några gånger för inte alltför länge sedan. @Murmelgnu är förtjust i det!

Back