Nekromanti Va säjs om ett

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
white wolf forum?? Hade varit passande eftersom ww spelen är utbredda och ganska kända nu för tiden..

Bara en tanke..
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,937
Varför det?

Varför? Det är ju inte direkt överfullt i skräck-forumet.

Jag passar på att citera FAQ:en;

De forum som vi har täcker upp det mesta inom rollspelshobbyn och i regel öppnar vi inte nya forum till specifika rollspel. Skulle något specifikt rollspel diskuteras extra mycket och därmed upptar en betydande del av ett allmänt forum så kan vi dock att överväga att öppna ett eget forum för just det rollspelet. Vi har denna policy eftersom det inte är någon mening att öppna ett forum som det ändå inte kommer att diskuteras något i och vi har redan tillräckligt med forum. Detta hindrar dock naturligtvis inte att du diskuterar ditt favoritrollspel i det mest passande forumet, Call of Cthulhu i Skräckforumet, Trinity i SF-forumet och Khelataar i det allmänna rollspelsforumet osv.
/Vulf
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Shrecknet

Shrecknet har redan ett vampyrforum.

Det sagt så är det inte särskilt aktuellt med ett white wolf-forum. Dels finns redan skräckforumet, som fungerar ypperligt för det. Dels är vi restriktiva med nya forum.

Personligen tycker jag att det vore en bra idé, men det är jag det.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Mjaeee...
Känns ju som skräck-forumet fylller den funktionen bra & sendan så finns det ju andra forum som är lite mer specifika.. Har tyvärr inte varit där & sett hur de forumena är..

/ Johan k, som tycker Yassilus avatar är sådär lite lagom kaxig...
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Som de andra påpekade så finns det gott om plats på skräckforumet. Dessutom finns Rollspelsforumet som inte bara handlar om rollspelande i allmänhet utan även om specifika rollspel som saknar ett eget forum, som till exempel de WW-spel som inte är skräck (Changeling, Exalted osv:).


/Dimfrost, som gärna skulle se några diskussioner kring skumma spel
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Visst att några spel passar i skräck forumet men eftersom att white-wolf har gjort ganska många rollspel och man vet inte riktigt var man ska plasera dom så hade det varit passande med ett ww forum..

Kanska att ni kan ha det på prov i en vecka??
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Vad är det för fel med att snacka om skräckspelen på skräckforumet, SF-spelen (eller spelet? Trinity eller vad det heter i alla fall) på SF-forumet och övriga på rollspelsforumet?


/Dimfrost
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Visst att några spel passar i skräck forumet men eftersom att white-wolf har gjort ganska många rollspel och man vet inte riktigt var man ska plasera dom så hade det varit passande med ett ww forum.."

Placera dem efter genre - skräck i skräckspelsforumet, SF i SF-spelsforumet, övriga spel i spelforumet et cetera.

"Kanska att ni kan ha det på prov i en vecka??"

Av tekniska skäl, nej. Det är för mycket skumma databaskopplingar som görs när ett nytt forum läggs till, och det är inte helt trivialt att ta bort dem.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Shrecknet

"Var inte du helt emot WoD?"

Just därför. Får White Wolf ett eget forum så kan jag låta bli att gå in där och helt ignorera deras spel. :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Shrecknet

"Inte för att vara elak eller direkt påfrestande, men vad försvarar då existensen av detta samt detta?"

Ungdomssynder. En gång i tiden tyckte till och med jag att Vampire var bra.

Oroa dig inte. Jag mår bättre nu. :gremwink:
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Shrecknet

Vadan då denna omvändelse?

(Gillar ju egentligen WoD även om det finns sånt som är extremt ärkesunkigt, fast det har väl inte med saken att göra... eller? Ju fler författare desto sämre rollspel, så att säga...)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Shrecknet

  • Jag började upptäcka problemen med regelsystemet och dess pölar. Bland annat började fummelbuggen dyka upp.
  • Spelet utvecklade akut supplementitis (dvs extremt många moduler som allihopa var mer eller mindre nödvändiga för metaplotten).
  • Vampyrer tappade stinget. Alla hade ju med dem, och alla norpade dem från White Wolf.
 
Top