Nekromanti Va? Har du inte hört den?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
toppen! ZMM var en av de få riktiga progressive-banden i Sverige (till skillnad mot progg som var nåt helt annat). De andra var Trettioåriga Kriget, Kaipa och kanske Kebnekaise. Plus nåt jag glömt.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Sereg said:
Zorbeltuss said:
Sereg said:
Jag trodde jag hade hört allt med Tarmvred, men jag hade inte hört den låten. Jag gillar Subfusc och Ileus, men det är inte alls samma sound.
Menar du att du inte gillar private machinery, eller bara att det är ett annat sound och isåfall vet du något annat med liknande sound?
I vilket fall, har du inte hört Viva6581 - Ep?

/Zorbeltuss
Private Machinery var ok, men den hade inte det vanliga tarmvred-soundet som jag hört innan. Skall nog ta och lyssna på Viva 6581 igen.
Det här är ju ingen Tarmvred-låt, det är väl ändå Tarmvreds remix av Thermostatic (2)s orginalmusik?
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,526
Location
En mälarö
Fan det där hade jag inte hört sedan det begav sig. Och, faktiskt, så var det BÄTTRE än jag minns det!!!

/Anders
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Jag tror folk har hört det här innan, men on the off chance that they haven't: Two Steps From Hells Into the Moonlight (från albumet Two Steps From Heaven). Bara så att ingen missar dem.

youtube
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,057
Location
Sthlm
Susan Cadogan - It Hurt so Good

Jag antar att många de som faktiskt har hört den här covern har hört 3 och en halvminuts versionen och inte den här på 5:48. Ett fall där mer faktiskt helt enkelt är mer. Och bättre.
 
Top