Nekromanti Vår Skyldighet - Lajv om Fredskongressen i Varberg 1915.

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Lajvet Vår Skyldighet kommer att sättas upp 25-26/6.
Det är baserat på den faktiska fredskongressen i Varberg 1915 och arrangeras i åminnelse av den händelsen.
Det kostar 200 kr och i detta ingår övernattning i Varberg samt mat under själva lajvdagen den 26/6.

Setting:
Ett par dagar innan kongressen har representanter från olika föreningar involverade i det kommande mötet samlats för att skriva grunderna till den resolution som kommer att debatteras och revideras under kongressen. Under lajvet kommer deltagarna få dela upp sig i kommittéer som har som mål att besluta om en policy som alla olika föreningar kan ställa sig bakom, men även om de alla har samma mål kan deltagarna ha olika bilder av hur man bäst skall uppnå fred i världen. Utöver dessa motsättningar kommer det finnas personliga relationer att förhålla sig till, och hantera.

Rollerna kommer till största möjliga del vara baserade på faktiska historiska personer som deltog i mötet. I de fall de förekommer i protokollen kommer även deras åsikter avspegla det som uttrycktes av dem på plats då, för hundra år sedan.

För mer information besök hemsidan www.varskyldighet.wordpress.com
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,674
Location
Eslöv
Ååååh vad coolt!
Jag har aldrig lajvat någon gång men skulle något få mig att börja lajva så skulle det vara något sånt här.
Gud!



Jag kräver en report Elin! Vi måste, måste, måste få en!
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag vet inte om jag kommer fara själv, men nybörjare premieras så jag uppmantar dig att fara. Arrangör är bland annat den awesome Siri Sandquist
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Arntsen;n89497 said:
Det är alltså, mer reenactment?
Låter som en riktigt bra idé i vilket fall :)
Nej. Alltså arrangörerna är passinonerade lajvare och rollspelare. Fokus ligger på att ge en bra rollspelsupplevelse, som tar avstamp i det histiriska mötet. Baserat på det, men inte bundet av det.
 
Top