Nekromanti Vår Lilla spelar grupp

Björnöga

Veteran
Joined
30 Jan 2001
Messages
31
Location
Henån
Hallå jag skulle vilja få lite råd om vår spelar grupp för den har blivit aldeles för stor. Och om jag skulle ta upp det på något möte skulle dom bara bli sura. Snälla hjälp mig!!
 

Ofeig

Warrior
Joined
4 Jun 2000
Messages
373
Location
Solna
Jag säger det igen;
Hör det här inlägget hemma på detta forum?

Robin, som inte vill vara otrevlig...

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Hjälper ändå!

Nej det är väl kanske inte riktigt rätt placerat. Borde väl kanske vara på "Rollspel"-forumet. Tänkte komma med ett förslag till lösning ändå.

Har du prövat att komma med förslaget att dela på spelarna så det bli två grupper? Det skulle ju kunna vara en lösning. Även om den inte är så rolig. Jag tycker inte att dina kompisar har någon anledning att sura för att du kommer med förslag. Ni måste ju kunna prata med varandra.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Har du testat med hagelgevär?

Nej skoja bara..

Hmmm jag får hålla med Punger. Spela lite "lösare".
Om ni spelar flera rollspel så kan ni ju köra några personer som spelar Star Wars några som spelar EON osv..
Hur många är ni föresten?
Har ni funderat på att starta en käck liten förening?
Är det bara du som tycker att gruppen är för stor? Isåfall kanske ni har olika spelstilar egentligen..
Fundera på det! Vill ni spela på olika sätt?



Välkommen till forumet föresten!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Hur många är ni?

Vi är runt 9. Jag blev lite oroad över hur det skulle gå men som tur(?) var så stack 2 till Linköping, en slutade spela rollspel och resterande kunde inte allihop vara m. på alla spelmöten.

Ibland kan det bli rätt många men eftersom det är så sällan så kan man ta det.. Det är ändå bara för en kväll. De alternativ jag kan komma på:<UL>× Dela upp i två spelgrupper. Antingen spelar de mot/med varandra samtidigt eller på olika kvällar eller kanske tom andra äventyr (el. samma fast m. samma roller, kan bli rätt kul).
× Lära upp en ny SL och låta den ta en några spelare.
× Säga åt några spelare att de får söka sig till en annan spelgrupp.
× Forts. spela och hoppas på att alla inte kan dyka upp på spelmötena.
× Sluta vara SL.</UL>Jag hade inte tänkt att kommentera punkterna men vissa är så dumma (/images/icons/smile.gif) så jag var tvungen.
Pkt1: Spela samma äventyr <EM>kan</EM> leda till att någon spelare i gruppen som har kommit lite längre säger till en spelare i den andra gruppen vad som ska hända. Spelare från olika spelgrupper kan prata m. varandra och utbyta ledtrådar.
Pkt2: Är lite som pkt 3 faktiskt och <EM>den</EM> punkten är bara taskig..
Pkt4: Kan bli rätt kaotiskt och krångligt m. många RPSLP:er.
Pkt5: Hmmm.. Jag sade att jag skulle skriva <EM>alla</EM> jag kom på.

/[color:green]Han</font color=green> som tycker detta inlägg borde passat bättre i rollspelsforumet men <B>Björnöga</B> kanske bara läser det här forumet
 

DsX

Veteran
Joined
10 Feb 2001
Messages
31
Location
Vänerborg
Testa med att dela upp gruppen som sakt eller köra ett äventyr med en God och en Ond sida och dom får turas om att spela...

DsX
 
G

Guest

Guest
Re: Inte en begrensing utan...

...En möjlighet

Lär upp en spelledare till och gör sedan något som min spelar grup har velat göra väldigt länge nämligen:
Var två spelledare som ledare två skilda spelar grupper i ett och samma äventyr (ellet till och med kampanj), för att citera "cabel-manen": "Möjligheterne är oändliga" :)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Dela..

Kan du inte försöka at dela gruppen. Så att ni spelar t. ex att de som gillar fantasy en kväll och de som gilalr SciFi en annan

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Frågan är inte alls dum, dock är den så att säga inte DoD-specifik, fast jag utgår ifrån att det är DoD ni spelar och det är därför du postade inlägget här, problemets natur med för stor grupp är ju dock inget som enbart berör DoD.

Som svar på din fråga får tämma in det andra har sagt, fråga din grupp om de självs upplever storleken som ett problem. Gör de inte det så finns det ju egentligen inget problem. Gör de det så fråga dem om de har något bra förslag på hur ni skall lösa problemet, det måste väl inte vara du som skall lösa alla problem.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 
Top