Nekromanti Växer DoD?

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
Är det bara som jag inbillar mig kanske, men här uppe i Värmlandsskogarna strömmar folk till rollspelskretsarna, började själv för ca en månad sen och nu verkar de flesta vara intresserade. Är det kanske likadant i resten av Sverige?

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,490
Location
Stockholm
Jovisst!

Det är bara att titta på det här forumet, många som är nya kommer hit för att snacka Drakar och Demoner. Såvitt jag vet utan att ha några siffror att stödja mig på, har den första tryckningen av DoD6 sålt otroligt bra. Är med och toppar försäljningslistorna på Tradition och hos SF-Bokhandeln!

Kudos och en eloge till RiotMinds som revitaliserat Drakar och Demoner, och kanske till och med fått in lite lekfullhet och friska vindar i rollspelssverige!

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
Re: Jovisst!

Tycker det är kul som fan att det växer, fler personer behöver hitta ur den grå vardagen och in i fantasin.

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Inte så konstigt...

...att just DoD v6 sålt så jäkla bra... Det är så grymt lyckat i jämförelse med Chronopia. Folk som spelat det och sedan gick över till RiotMinds version är nog glada... :O)

"In God they believe, but in Metal we trust"
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag tror att det har växt fram ett större intresse för det hela. Det räcker ju med at se hur många som är med här.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
True, true.. eh... ja just det.. fan det var något jag ville ha sagt men det liksom föll bort..

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

larten

Veteran
Joined
17 Jan 2001
Messages
117
Location
Munkfors, Sverige
Re: Escapism [ot]

hehe, jovisst, de lektionerna var ju kul.. rödluvan i tre versioner, och så fick vi inte läsa avsnitten om Tolkien och fantasy i A-kursen.. och det är inte ens med i B-kursen, fan..

A metall heart is hard to tear apart
//Larten
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, sånt som händer !!

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
Re: Inte så konstigt...

inte ett skit faktiskt...
det enda som är bra med DoD 6 är trudvagn.

First i was blind, now i can see.
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Re: Inte så konstigt...

Nej, Trudvang är absolut inte det enda bra i RiotMinds version... Det ä ju skitsmart gjort!

"In God they believe, but in Metal we trust"
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Inte så konstigt...

Jag tycker inte att DoD6 skulle vara bättre än Chronopia på någon punkt. Jag har inte sett så mycket av Trudvang än så...

/Linus

GAIS är dansband och IFK är hårdrock!
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

Schnema

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
27
Location
Ransäter
svenska

Min svensk lärare tyckte att jag skulle läsa en riktig bok när jag kom med shanaras ättlingar.
Hata lärare de tar inte fantasy böcker på alvar de räknar dem som barn böcker.

Schnema {=Þ
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: svenska

Min svensk lärare tyckte att jag skulle läsa en riktig bok när jag kom med shanaras ättlingar. Hata lärare de tar inte fantasy böcker på alvar de räknar dem som barn böcker.

Precis! Svenskalärare är totalt hopplösa när det gäller att acceptera att literatur som inte är Strindberg eller Selma Lagarlöf kan vara bra. (Grovt generaliserande jag vet...) Det viktiga måste väl vara att man läser, och då är fantasy precis lika bra som någon annan literatur. Men det kan man ju försöka tala om för min svenskalärarinna från högstadiet...Lycka till!


//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>
 

Sårias

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
144
Location
Eskilstuna
Re: svenska

hehe vilka problem själv sov jag bort både A och B kursen i svenska. Och inte läste jag någon Strindberg heller för den delen min lärare blev glad om jag läste något överhuvudtaget men vadå det kanske inte är värt att chansa hehe.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Riktig bok?

"Min svensk lärare tyckte att jag skulle läsa en riktig bok när jag kom med shanaras ättlingar."

Så vitt jag vet är Shannaras ättlingar en bok, för jag antar att du kom med den i inbunden eller pocketform. Så jag tycker du skall fråga din lärare hur en "riktig" bok ser ut. ;-)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd
 

Schnema

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
27
Location
Ransäter
Re: Riktig bok?

jora den var in bunden. Lärana tycker att fantasy är barn böcker. Vad jag vet så finns det nog inge bättre för att utveckla fantasin och skapa egna bilder, som de klagar på att dagen ungdomm inte gör när de ser på TV.
Som Larten skrev här ovan så hoppade även min lärare över kapitlet om bilbo i vår svensk bok.


Schnema {=Þ
 

Schnema

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
27
Location
Ransäter
Re: svenska

de kan inte acceptera att ny literatur kommer in till sverige. De tror att dagens ungdomm läser samma som de gjorde när de var unga. Strinberg och selma är utdöda. Tolkien är tyvär död man hans böcker lever i högsta grad. Mer än vad strinberg och selma gör

Schnema {=Þ<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by schnema on 2001-03-27 20:54.</EM></FONT></P>
 

Schnema

Veteran
Joined
22 Mar 2001
Messages
27
Location
Ransäter
Re: svenska

jag försöker att få G i A och B kursen
Fast jag är totalt värdelös på att skriva och stava.
eller jag har redan G i A-kursen.

Schnema {=Þ
 
Top