Nekromanti Vättar och varelser.

CeeAge

Veteran
Joined
19 Nov 2012
Messages
23
Jag skulle vilja ha lite tips på hur man formar egna varelser och monster i Eon. Vad skulle ni säga att en värre har för attribut till exempel?
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
CeeAge said:
Jag skulle vilja ha lite tips på hur man formar egna varelser och monster i Eon. Vad skulle ni säga att en värre har för attribut till exempel?
De flesta sådana varelser som man behöver finns i Monster och Varelser samt Monster i Mundana.

Nu är det ju så att alla inte har dessa monster, så från fingertopparna skulle jag säga:
Sty 8, Tål 12, Rör 14, Psy 8, Vil 10, Bil 7, Per (4 till 12 beroende på hur 'söt' vätten är), Hör 14, Syn 11
 

jjjohan

Veteran
Joined
30 Jul 2012
Messages
55
Location
Här och där
Nu tror jag iof vätten står beskriven i Bestialiska folkslag.

Jag förstår dock att det kanske inte var just vättens stats hela tråden handlade om, så jag skulle rekommendera att du tittar i någon av monsterböckerna efter en varelse som är nära i storlek och egenskaper och tar inspiration därifrån. Äger du inte någon av dem så står ju värdena för några få varelser i spelledarens guide. De är inte många, men någon kanske fungerar som referensram i alla fall.

Det var hur man bestämmer just attributen på en varelse du framförallt ville ha tips om eller?

Hoppas det hjälper i sådana fall :gremsmile:
 

CeeAge

Veteran
Joined
19 Nov 2012
Messages
23
Det var absolut till hjälp. Jag skriver ett litet äventyr och hade lite svårt att avgöra hur "svåra" motståndarna ska vara men nu har jag iagöf ett litet hum om hur jag kan bära mig åt. Tack!
 
Top