Värsta namnet på en äventyrsmodul

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,387
Inspirerat av den andra tråden. Vilket är det värsta NAMNET på ett rollspelsäventyr? Bara namnet alltså, äventyret kan vara jättebra eller lika dåligt som namnet.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,817
Änglars skugga till Mutant 2089. Dels tycker jag att namnet har noll känsla av cyberpunk, dels tycker jag att namnet känns som en random ihopslagning av två ord bara för att det ska låta artsy och pretto (kommer inte ihåg nåt av äventyret så vet inte om det stämmer). Och vidare tycker jag att det är ett väldigt klumpigt och fult namn, ”I skuggan av änglar” eller möjligtvis ”Under änglars skugga” hade låtit mer elegant om man nu vill kombinera orden till en titel.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Lichemaster till whfrp

Asså namnet låter som nått en edge lordig black metal snubbe i högstadiet skulle ge som namn till sitt black metal band

Det är inte att namnet är så dåligt utan snarare så jävla barnsligt och cringe inducing
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Lichemaster till whfrp

Asså namnet låter som nått en edge lordig black metal snubbe i högstadiet skulle ge som namn till sitt black metal band

Det är inte att namnet är så dåligt utan snarare så jävla barnsligt och cringe inducing
Följdfrågan blir: Är "Terror of the Lichemaster", som kampanjpaketet till WFB som äventyret byggde på, bättre eller ännu värre? :)
 

Theo

Hero
Joined
20 Nov 2017
Messages
953
Apropå edgelordiga black-metal-snubbar får man väl nämna ett par av James Raggis praktverk som Fuck for Satan och Wight Power. (Iofs avsiktligt dåliga titlar, men likväl...)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Följdfrågan blir: Är "Terror of the Lichemaster", som kampanjpaketet till WFB som äventyret byggde på, bättre eller ännu värre? :)
Jag ser framför mig 4 st 15 åriga grabbar i fritidsgårdens inspelningsstudio.

Olle också känd som lord demon Axe wielding Christ slayer tar till orda ja grabbar nu har vi spelat in vår demo , hail satan . Vad skall vi döpa demon till ?

Pelle eller goat sodomizer Jesus fucker tar till orda ja vi heter ju liche master så vad med terror of the lichemaster ?

Alla unisont i kör , jaaaaaaaaaaa hail satan.

Så värre Mycket värre är mitt svar
 

JohanL

Myrmidon
Joined
23 Jan 2021
Messages
5,930
I Lord of the Rings Online kan man hitta Bri-ost som någon lagt på lagring i Kummelgastarnas kummel. Rekommenderas ej.
 
Top