Nekromanti Värsta bästa

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Vad är den värsta grejen som du känner är hejdlöst underhållande i rollspel?

Jag älskar halshuggningar. Jag bara skrattar och skrattar. Låter ett spel mig bygga The Decapitator (love till oneroll engine!) kommer jag göra det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Fanatism. Det är så fantastiskt spelbejakande och skrattretande med karaktärer som tror blint. Min senaste signature tagline är "döda dem i vaggan så vinner vi kriget imorgon!"
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Alltså, jag älskar ju gruppkonflikter. När rollpersoner hatar varandra lagom mycket så det inte bara blir en larvig dödsmatch utan faktiskt intressant rollspel. När ingen kan lita på någon och gruppens interaktioner blir de häftigaste konflikterna — alla gånger häftigare än ståry eller von Plot. När det funkar.

Bland de bästa minnen jag har från rollspel är händelser där pratglada spelare tystnat för de har hamnat i en situation de helt enkelt inte förstår, förrådda av någon de litat på, utan att veta om det.

För mig är det höjden av rollspel, inte bara en guilty pleasure.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,574
Location
Uppsala
Som SL har jag även något av en sadistisk sida, har jag märkt. När rollpersoner dör för att spelarna klantade sig så myser jag lite på insidan. Jag beskyller Lamentations of the Flame Princess för det.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
För att ta exemplet som inspirerade tråden... Barn som dör via ultra våld är också helfästligt!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Spindlar som drar naglar ur folks fingrar är också en sån där grej som återkommit ett par gånger i mina spel och som för mig att fnittra. Spindelrädd? Fuck yeah. Naglar? Ueeeaaagghhhh!!! Loves it? OH YES!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
Also, har en rejäl fäbless för att bara ta saker liiite för långt. Var på lajv häromsistens (KH9, slåss i skogen) och kan liksom inte hjälpa (eller, sure, jag kan lätt hjälpa det men det är roligare att krossa andra människors drömmar) att dra den totalitära staten till sin spets och trycka upp i maximalt i ögat på de som bara vill älska sin imaginära kommunism. Tro mig, jag kan hitta ett vidrigt motargument, ni känner mig, bannad 20+ gånger bara härifrån, föreställ er mig i verkligheten med handen på din kind < 3
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
RasmusL;n331205 said:
Also, har en rejäl fäbless för att bara ta saker liiite för långt. Var på lajv häromsistens (KH9, slåss i skogen) och kan liksom inte hjälpa (eller, sure, jag kan lätt hjälpa det men det är roligare att krossa andra människors drömmar) att dra den totalitära staten till sin spets och trycka upp i maximalt i ögat på de som bara vill älska sin imaginära kommunism. Tro mig, jag kan hitta ett vidrigt motargument, ni känner mig, bannad 20+ gånger bara härifrån, föreställ er mig i verkligheten med handen på din kind < 3
Jag älskar det här.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
RasmusL;n331187 said:
Spindlar som drar naglar ur folks fingrar är också en sån där grej som återkommit ett par gånger i mina spel och som för mig att fnittra. Spindelrädd? Fuck yeah. Naglar? Ueeeaaagghhhh!!! Loves it? OH YES!
Och det här!
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Som Sl älskar jag när det går riktigt illa för spelarna ,myser som en katt i middagssolen när jag slår tärningarna inför alla spelare och ooooops tyvärr det blev ett headshot och 490miljarder i skada . Du är tyvärr död . Det är dags att skapa en ny karaktär oj vad tråkigt du som spelat med den här karaktären i 3 års tid nu .

Som spelare älskar jag gråa hjältar alltså hjältar som inte är sådär snövita och oskyldiga och goody goody och som ställer upp på att rädda världen bara för att det är the right thing to do. Jag gillar anti Heroes med questionable morals eller the necesary evil. Ok du vill inte snacka men då torterar vi fram svaret eller upp med revolvern pang boom headshot coup de grace. Varför gjorde du så ? Jo han såg våra ansikten och dead men tell no tales

????
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
Som spelare gillar jag att gå åt mitt eget håll (även om jag hatar när spelare gör det när jag SL:ar). :)
 

Dyslexius

Veteran
Joined
31 Jul 2002
Messages
32
Location
Stockholm
Ett huvud på Hydran gillar halshuggningar? Låter som ett sätt att träffa nytt folk för en sån. Fullt logiskt.

Mysfaktorn i korruption hos RP är hög för mig. Både självvald och slumpad, såväl psykisk som fysisk. Det ger en känsla av nerv när spelarna kommer i kontakt med SLP:s som gjort liknande resa och hamnat i 50 nyanser av jävelskap.
 

Booogeyman

Veteran
Joined
13 Dec 2016
Messages
21
När gruppen går in i en grott för att undersöka tunnlarna och sedan upptäcker att tunnlarna har smittas av Hogwarts trappor.
 
Top