Nekromanti Världsskapande med WorldAnvil eller liknande verktyg

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Hur många av er är det som använder er av en resurs för ert världsskapande? Typ WorldAnvil?

Själv satte jag upp en mediawiki för ett antal år sedan för att hålla koll på all info, men i och med WorldAnvil har jag flyttat över allting dit. Otroligt smidigt att få överblick och inspiration när det kommer till skapande.

Min värld, Geislheim.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,317
Testade obsidian portal för länge sedan, world anvil ser ut att vara bättre. Funkar det med gratiskonto eller måste man öppna plånboken?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Själv kör jag på tiddlywiki, men där kan man förstås inte lägga upp bilder. Å andra sidan är det helgratis och helprivat.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
Jag kör allt i ett Scrivener-dokument och tycker att det fungerar utmärkt. WorldAnvil ser dock ut som ett bra verktyg!
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
Lemur;n289821 said:
Testade obsidian portal för länge sedan, world anvil ser ut att vara bättre. Funkar det med gratiskonto eller måste man öppna plånboken?
Har inte betalat en spänn. Funderar på det, mest för att stötta dem. Har inget behov av "Guild only" features, som är betalande medlemmars bonus.

Så för mig funkar Worldanvil helt gratis. Har aldrig ens funderat på om jag behöver betala, utan det är ren och skär generositet om det skulle bli så att jag går över till ett betalande konto.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Har känt ett tag att jag kan behöva något sånt här till mina kampanjer. Finns det någon färdig lösning för att exportera allt man skrivit in eller måste man manuellt kopiera ner allt man skrivit? Vill inte behöva känna mig låst till en specifik lösning utan kunna få ner allt om jag skulle vilja byta till något annat eller bara avsluta kontot.
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
kloptok;n289915 said:
Har känt ett tag att jag kan behöva något sånt här till mina kampanjer. Finns det någon färdig lösning för att exportera allt man skrivit in eller måste man manuellt kopiera ner allt man skrivit? Vill inte behöva känna mig låst till en specifik lösning utan kunna få ner allt om jag skulle vilja byta till något annat eller bara avsluta kontot.
Det vet jag ärligt talat inte just nu. Jag har inte undersökt den möjligheten. Hursomhelst så är WorldAnvil fortfarande officiellt i BETA-stadie, så är det en funktion man skulle vilja ha kan man alltid tips skaparna bakom. Det är ett väldigt litet gäng som till skillnad från de flesta är rätt mänskliga och lätta att få tag i.
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
clarence redd;n289912 said:
Tack för tipset! Gör man kartor direkt i WorldAnvil eller importerar man dem?
Nej, WorldAnvil erbjuder ingen sådan tjänst. Du skapar dem själv antingen för hand eller med annat verktyg. Själv använder jag mig av InKarnate.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
kloptok;n289915 said:
Har känt ett tag att jag kan behöva något sånt här till mina kampanjer. Finns det någon färdig lösning för att exportera allt man skrivit in eller måste man manuellt kopiera ner allt man skrivit? Vill inte behöva känna mig låst till en specifik lösning utan kunna få ner allt om jag skulle vilja byta till något annat eller bara avsluta kontot.
Med tiddlywiki kan du tanka ner din wiki som html-fil närsomhelst.
 

Lambendil

Veteran
Joined
1 Jun 2017
Messages
197
kloptok;n289915 said:
Har känt ett tag att jag kan behöva något sånt här till mina kampanjer. Finns det någon färdig lösning för att exportera allt man skrivit in eller måste man manuellt kopiera ner allt man skrivit? Vill inte behöva känna mig låst till en specifik lösning utan kunna få ner allt om jag skulle vilja byta till något annat eller bara avsluta kontot.

Du var ju intresserad av export. Dimitris (en av admin) meddelade idag på Discord följande:

Dimitris said:
Dimitris | HydriaToday at 07:01
Today I am so very excited
I am starting on Exporitng
exporting*

Dimitris | HydriaToday at 07:01
which I know it's something many people asked for
just for "peace of mind" :smiley:
AND of course to have their notes when offline
 
Top