Nekromanti Världsklass...

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Unknown Armies har blivit nominerat till Best Roleplaying Game 1999 av Origin Awards. Grattis till Tynes och Stolze säger jag, och glädjer mig över att världen fortfarande har bra smak. Hoppas bara att spelet vinner... /images/icons/cool.gif
Kolla <A HREF="http://www.atlas-games.com" target="_new">http://www.atlas-games.com</A> för mer info.

-Gaxar, UA-fan to the bone
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Härligt!! Ett mycket bra spel, så jag hoppas också att spelet vinner.....vilka andra blev nominerade??

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
vilka andra blev nominerade??

Saxat från röstningssidan:

7th Sea Role-Playing Game from Alderac Entertainment Group

Aberrant from White Wolf Publishing, Inc.

Dragon Fist from Wizards of the Coast

Mechwarrior, Third Edition from FASA Corp.

Pokemon Jr. Adventure Game from Wizards of the Coast

Star Trek: Deep Space Nine Roleplaying Game from Last Unicorn Games

Unknown Armies from Atlas Games

Dessutom blev "Roll Your Bones" (novellen från Lawyers, Guns & Money till UA) nominerad till "Best Game-related Short Work"... spring och rösta innan det är för sent!

-Gaxar, röstar
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Med risk för att bli bombarderad med arga svar...

Även om jag inte är någon UA-fan är UA lätt det bästa rollspelet av de nominerade. Jag menar...

7th Sea - Sjörövarfantasy där det är näst intill omöjligt att få rollpersonen att dö. Heroiskt, visserligen, men det inns gränser...

Aberrant - Trikåklädda überhjältar med psykiska krafter.

Dragon Fist - Har personligen inte provat, men det låter som ett Hong-Kong street fighting-spel. Fast det kanske är roligt det med? ;-)

Mechwarrior - Harva runt i en robot ungefär lika stor som Skövde är väl kul, om man gillar PC-spelen med samma miljö/plot.

Pokemon Jr. Adventure Game - Pikachu. 'Nuff said...

Star Trek: Deep Space Nine - Jag är ingen direkt fan av Mr. Spock & Co, så jag ska egentligen inte uttala mig.

Unknown Armies - Bra, men inte bäst. Eller nåt. Kanske.



/Rev, ger icke konstruktiv kritik.
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Deep Space Nine har en mycket bra bakgrund för ett rollspel, men man vet ju inte hur spelet i övrigt ser ut. (Enligt min mening är DS9 lätt den bästa Star Trek-serien, eftersom de där äntligen kom ifrån "hej och hå, vi far runt i rymden och hittar en ny konstig pryttel varje vecka"-syndromet, och i stället satsade på en längre, kontinuerlig story.)

"Jesus hade skägg." - Dom Dummaste
 
Top