Fjodor Pollett
Swordsman
Jag har tagit upp det på andra ställen, men jag föredrar flytande världskartor. Om det finns en karta som visar "världen" (även om det bara innebär grevskapet som spelet utspelar sig i) hämmar det spelledaren stort, i mina ögon. Det kvittar om större delan av kartan är vita fläckar, det är ändå en stark begränsning. Jag ser hellre en blank värld med fläckar av detaljerade platser. Vad som finns mellan fläckarna och hur de ligger i förhållande till varandra är inte så viktigt, och kan upptäckas i spel, om det alls nämns. När jag spelade DoD back in the day var världens utseende inget vi brydde oss om.TomasFriaLigan;n196730 said:Kartan över spelvärlden kommer att bli oerhört viktig - den blir en "centerpiece" för hela spelet, med massor av spännande platser som man inte kan låta bli att gå och undersöka.![]()
Spelare: "Ok, vi har röjt ut spindelkonungens pyramid i öknen, vad härnäst?"
Spelledare: "Jo, ni seglar just in i Torshems hamn. Låt mig berätta lite om Torshem"
Ereb Altor-kartan, när den dök upp, kändes som en stor begränsning. Oj, var världen så liten och futtig och tom?