Nekromanti Världsbyggare sökes!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
I nästa nummer av Fenix kommer Parallel Worlds (+ en kampanj av Mekanurg) finnas med som bilaga.

Jag hade tänkt att stöda spelet i framtiden genom att lägga ut världs- och/eller kampanjmaterial på www.sagagames.se, och förhoppningsvis även på Fenix sajt.

Eftersom det handlar om ett spel som har mycket enkla regler och är moddbart så kan man använda det till de flesta spelmiljöer utan att spelledaren behöver jobba ihjäl sig.

Skulle vara kul om fler hade lust att skriva till PW. Om du har nån gammal världs- eller kampanjidé som ligger i byrålådan (och som är OK att dela ut till andra utan kostnad) så kan du höra av dig till mig. Tänkte layouta och illustrera, och som sagt lägga ut det till gratis nedladdning. PW är ett gratisprojekt från min sida, för att sprida rollspelande till så många som möjligt.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Båda fungerar...

...och eftersom vi är i Sverige är det sexigare med .se i slutet. :gremwink:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vad behövs göras för att få in flygstrid à la första världskriget i PW? Jag funderar på om det går att anpassa Blå Himmel till det.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...kanske några kul tilläggsregler om just luftstrider... om man vill ha dom lite mer taktiska. I ett sån kampanj bör ju själva dogfightandet vara extra viktigt och kanske mer än narrativt. Har du läst reglerna annars Krille?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
...kanske några kul tilläggsregler om just luftstrider... om man vill ha dom lite mer taktiska. I ett sån kampanj bör ju själva dogfightandet vara extra viktigt och kanske mer än narrativt.
Åtminstone vill jag ha med det som är viktigt för luftstrid med såpass veka maskiner, nämligen fart och höjd. Så länge som dessa två variabler finns med och kan växlas sinsemellan så tror jag att jag kan använda de regler jag har skrivit relativt enkelt.

Som tur är så är maskinerna som sagt var rätt veka, så jag tror att deras värden kan behandlas på normal människoskala.

Har du läst reglerna annars Krille?
Har varit fullt upptagen med att ta över världen. Men så fort jag har koll på mekaniken så klurar jag ihop nåt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
har mailat en PDF till dig nu! Tror det du beskrev kommer funka utmärkt.

Man kan ju göra planen mer eller mindre detaljerade, kanske till och med ha "hit locations" men konstruktionspoäng... om man till exempel vill tvinga ner ett plan till en halvkontrollerad nödlandning genom att skjuta sönder stabilisatorn, eller peppra flygplanskroppen med motor/pilot. eller nåt annat system. Har fullt förtroende för att du har koll på läget där.

/Tomas
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
En space-action kampanj a la Aliens2

Jag har en gammal, gammal kampanj till PW som går i Aliens2-andan som jag funderar på att damma av och publicera. Mer åt action-hållet till. Vad tror ni om det? Någon som vill spela kolonialkrigare i kevlarrustning på syrefattiga planeter och jaga rymdvarelser i övergivna rymdskepp? Typ...

Grejen är den att den att jag skrev den på engelska, men jag vet inte om jag pallar att översätta den till svenska... tror ni det gör något? Om jag behåller den på engelska så blir det iallafall ett engelskt namn till engelskt innehåll, och då kan väl inte Dimfrost klaga :gremwink:

Appropå namn... jag måste komma på ett namn... Tips mottages tacksamt.

Kom just på att jag även har ett äventyr som ligger någonstans och skräpar... usch, det måste vara 7-8 år gammalt, undrar om Word fortfarande klarar att öppna filen :gremtongue:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: En space-action kampanj a la Aliens2 OT

testa Open Office om inte Word klarar det... ;-)

"Colonial Marines" är väl OK?
 

Andy

Vila i frid
Joined
4 May 2001
Messages
1,403
Location
Ågesta, Stockholm
Re: En space-action kampanj a la Aliens2

Det där låter riktigt ballt.

Jag har ett namnförslag. SPACENATION.
 

Pixie_UBBT

Veteran
Joined
21 Dec 2002
Messages
87
Location
Stockholm
Re: En space-action kampanj a la Aliens2

Jag har börjat damma... och skriver om det på svenska. Måste också anpassa reglerna lite efter PWs nuvarande form, men det blir nog bra till slut :gremlaugh:

Kanske lägger ut en teaser på SagaGames.com så småningom :gremtongue:
 
Top