Nekromanti Världsbok?

ThemVSyou

Veteran
Joined
3 Aug 2011
Messages
151
Location
Västerås
Det jag undrar är kommer det komma en världsbok, för något sådant till symbaroum skulle jag personligen tycka vore riktigt coolt då symbaroum verkar ha en riktigt nice spel värld av det lilla jag har läst(äger inte rollspelet själv ännu men det står uppskrivet på att köpa listan)
 

Moberg

Veteran
Joined
31 Jul 2014
Messages
107
Detta är en riktigt bra idé. Järnringen har säkert tänkt på det redan, men ja, jag skulle verkligen uppskatta mer information om världen, kulturerna, platserna, och även såklart mer information om kringliggande länder. Detta kanske kunde kombineras med något mer, en monsterbok eller liknande.

Jag kan tänka mig att Järnringens plan är att pytsa ut information om världen i varje bok som släpps. Det finns ju en hel del information om framförallt Tistla Fäste och kringliggande områden i första kampanjboken. Och jag misstänker att nästa del kommer handla mycket om Davokar.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Kampanjöversikten ger en del hints om vilka delar av världen som kommer att täckas av vilka böcker. Den är dock såklart full av SPOILERS!
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Paal;n128837 said:
Kampanjöversikten ger en del hints om vilka delar av världen som kommer att täckas av vilka böcker. Den är dock såklart full av SPOILERS!
Kan du sammanfatta med spoilers borttagna för oss som inte vet om vi ska spela eller spelleda Törnetronen?

Det du säger får mig att tro det borde gå att destillera ut typ något sådant här...:

Sverige - Sverigeboken
Danmark - Danskdjävlar Äventyret
Finland - De tusen sjöarnas Supplement
...
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
CapnZapp;n128847 said:
Kan du sammanfatta med spoilers borttagna för oss som inte vet om vi ska spela eller spelleda Törnetronen?
...
Nja, utan att spoila kan jag nog inte det.
Jag kan säga följande med varning för väldigt milda SPOILERS!
De olika deläventyren kommer att ge utförligare beskrivningar av olika delar av Davokar, Yndaros och andra närliggande områden. :)
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Jahapp.

En smula konstigt att inte kunna säga "till vänster om kartan ligger hästfolkets slätter" eller "mer om dvärgarnas rike är en av de saker som utlovas", men visst. Lätt för mig att säga, jag som valt inte läsa kampanjspoilern :)
 
Top