Nekromanti Världsbeskrivning??

Sir Forgal

Veteran
Joined
10 Jan 2001
Messages
57
Hejsan!
Tänkte bara höra hur bra beskriven världen är i N2 igentligen. Man har hört lite olika saker av olika personer på detta forum.
Flyby sade: "Världen är dåligt beskriven, men i övrigt bra."
medans Tokugawa Ieyasu tycte att "N2 har en mycket bra beskriven spelvärld, så den känns levande."

Jag har spelat lite Neotech versoin ett men har inte någon vidare koll på det spelet, dock så vore det kul att testa N2, men nu tyckte juh Flyby att det inte var värt det om man inte skaffar extra moduler.

Jag vill inte hänga ut någon här, ville bara få lite klarhet i hur det är igentligen.

/ Sir Forgal
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Världen

Eftersom världen utspelas på vår egna ynkliga lilla jord så kan man titta i en atlas för att se den. Dock inte en bilatlas för kartorna visar den i en förjäklig storlek.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
I n2 beskrivs väl inte så mycket av hur allt ser ut... Men egentligen tillräckligt...

Men om man vill ha en humm om den så kan man läsa tidslinjen på neogames hemsida...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Danno

Veteran
Joined
16 Sep 2000
Messages
118
Location
Göteborg, Sverige
I själva grundboken (som är det enda jag läst) beskrivs världen knappt alls. Jag fick iallafall ingen bra känsla för hur den fungerar. Vissa grejer var rent konstiga exempelvis att det är mördande konkurrens mellan företagen, samtidigt som konsumenterna inte har nåt att säga till om. Det var först efter det att jag läst en del Gibson som jag började ana hur världen var tänkt. Det kanske är nåt slags förkunskapskrav att ha läst lite Gibson :) Dessutom tycker jag att världen (det som beskrivs) förändrats förvånansvärt lite på 60 år. Det känns ganska mycket som vår värld, men med lite fräcka prylar...

/The Danno
 

cedda

Veteran
Joined
31 Jul 2000
Messages
64
Location
E-tuna( Bondhåla )
Re: Världen

Det är inte så konstit att världen inte förändrats på 60 år, ta en titt 60 år tillbaka, skillnaden är inte enorm, det är mest tekniken tänkandet och politiken som har förändrats, riktiga förändringar av världen sker över 100 - 2oo år ungefär.

I övrigt, jag tycker mig se världen som den i Ghost in the Shell animén, se den, det är det värt! Det är en jävligt bra film.

" Wolves are noble animals, apart from dogs "
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Ghost in the shell rockar! [NT]

så det så!

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
En spelvärld blir vad spelledaren gör den till.
Beskrivningarna finns, men är något luddiga, tex om man läser kapitlet om Megastaden och de efterföljande kapitlen om världen osv står det rätt mkt,men inte lika mkt konkret.

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Vissa kan ju se detta som något positivt efter som det ger mer fritt spelarum åt SL, eller mer arbete, beroende på hur man ser det...

Så de så!
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Håller fullständigt med graaben. Man får inte så många platser beskrivna.... Moduler i guess- but move on the sidfläsk ng....

Man kan säga att det finns nybörjare i rollspel. Men är inte hela livet ett
(r)wollspel.
 
Top