Världens minst kända fiktiva figur

zonk

muterad
Ja, vilken är världens minst kända fiktiva figur? För att göra det lite krångligare tänker jag att figuren måste ha blivit publicerad - och det minst två gånger. Om det sedan är i film, novell, manga, seriealbum, runsten, raplåt eller obelisk kan göra detsamma.

5378.jpg

Den här snubben kan jag nog tänka mig att det går att räkna på en hand hur många som skulle känna igen. Men jag tror det finns en hel del fiktiva karaktärer publicerade två gånger som inte en enda nu levande människa känner till.

Tavla av Per Gradin

View attachment 31087

Den här snubben kan jag nog tänka mig att det går att räkna på en hand hur många som skulle känna igen. Men jag tror det finns en hel del fiktiva karaktärer publicerade två gånger som inte en enda nu levande människa känner till.

Tavla av Per Gradin
Stilig tavla! Vem är det, och var är publicering nr 2?

Jag tror det finns en hel del fiktiva karaktärer publicerade två gånger som inte en enda nu levande människa känner till.
Helt klart. Tyvärr kan de ju dock inte nomineras, så de är ju utom tävlan.

Stilig tavla! Vem är det, och var är publicering nr 2?
Bo heter han. Trevlig kille som lever sitt bästa liv, genom att stirra in i en vägg större delen av tiden.

'Monstret' i ett konventsäventyr, finns att läsa här:
Har spelats in som podd här:
Och här:

Så med tavlan har han väl "publicerats" fyra gånger, och det är väl ungefär så många personer som skulle kunna namnge honom från bilden med 😅

Ja, vilken är världens minst kända fiktiva figur? För att göra det lite krångligare tänker jag att figuren måste ha blivit publicerad - och det minst två gånger. Om det sedan är i film, novell, manga, seriealbum, runsten, raplåt eller obelisk kan göra detsamma.

Om någon här känner till en figur, så är det nästan säkert inte den minst kända figuren i världen.

Jag nominerar den här personen:
1780984576147.png
Hen är med i Kung Pow: Enter the Fist, en film från 2002 som använder filmmaterial från filmen 虎鶴雙形 som kom ut 1978. Det innebär att alla som dyker upp i det materialet har publicerats två gånger och är därmed godkända för att vara med i den här tråden. Den här figuren dyker upp i bakgrunden runt två tredjedelar in i filmen, och man ser aldrig ansiktet.

Jag nominerar den här personen:
View attachment 31092
Hen är med i Kung Pow: Enter the Fist, en film från 2002 som använder filmmaterial från filmen 虎鶴雙形 som kom ut 1978. Det innebär att alla som dyker upp i det materialet har publicerats två gånger och är därmed godkända för att vara med i den här tråden. Den här figuren dyker upp i bakgrunden runt två tredjedelar in i filmen, och man ser aldrig ansiktet.
Du vann! Eller, han på bilden vann

Nu är det ju massor som känner till honom, och så, inte den minst kända längre.

Okej, nytt förslag! Jag tittade lite till och såg en annan person i bakgrunden på ett annat ställe i filmen. Jag nominerar den personen!
Frågan är ju om det går att definiera det som en fiktiv karaktär om den inte är namngiven, samt ifall det går att definiera det som samma karaktär eftersom det är olika narrativ som utgår från samma material.

Om någon här känner till en figur, så är det nästan säkert inte den minst kända figuren i världen.
Framför allt slutar det genast vara sant så snart den förste läsaren är klar.

Frågan är ju om det går att definiera det som en fiktiv karaktär om den inte är namngiven, samt ifall det går att definiera det som samma karaktär eftersom det är olika narrativ som utgår från samma material.
Du är nog fasen nåt på spåren här. Det måste nog nästan vara en namngiven figur eller iaf en med en egen identitet - jag är öppen för lirare på runstenar med speciell hatt eller så.

Back