Nekromanti Världens bästa rollspel

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Re: CoC som dataspel?? [ot]

Jag fick tag på en tyskspråkig variant av Prisoner of Ice i en datatidning (joodå, komplett med riktigt tal). Problemet var att jag aldrig kunde spara spelet, vilket gjorde att jag aldrig kom så långt i det.

Ridijeck
som annars tycker bäst om "foto-framkallnings-scenen" i Shadow of the Comet
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Re: Nej.

Meningen var alltså att det inte finns några rollspel som AUTOMATISKT är bra.Bra blir de först om jag (eller du) gillar d em.

/E
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Glöm för allt i världen inte...

Alone in the Dark ! (!!!)

/images/icons/cool.gif Världens coolaste spel. Ettan är väldigt, väldigt Lovecraft, medan de senare går mer in på spöken och voodoo. Spelen skapade mer eller mindre den typ av spel som bl.a. Resident Evil tillhör.

-Gaxar, blev nog lite knäpp av att spela Alone in the Dark hela nätterna när han var 13... /images/icons/cool.gif
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag har bestämt för mig att jag såg en hoper Space1889-prylar på Tradition i Malmö när jag var där strax innan jul.

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Glöm för allt i världen inte...

Jämrans ungdomar! Glöm inte Hound of Shadows, som är ett äventyrsspel av den gamla skolan, d v s man får sitta och skriva in vad man ska göra (a la "get book", "go north" och sånt).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Re: Glöm för allt i världen inte...

Jämrans ungdomar! Glöm inte Hound of Shadows, som är ett äventyrsspel av den gamla skolan, d v s man får sitta och skriva in vad man ska göra (a la "get book", "go north" och sånt).

Aaaaahaaaa... jag visste att det var något jag hade glömt! Tack för att du uppfriskade mitt minne.

Ridijeck
glömsk?
 
Top