Nekromanti Världen...

Techno

Veteran
Joined
22 Jan 2005
Messages
39
Location
Norrköping
Hur ser rymden ut i neotech2 kan man åka till andra planeter och kan man ha svävare?Och vad tycker ni om neotech2 är det bättre än neotech1?I såna fall vad är bättre??(Har ju inte fått neotech2 än)så det skulle vara bra med lite information om n2.Finns det bara människor i världen och djur så klart? :gremsuck:

Är världen lik den som vi lever i nu? :gremconfused:

mvh Jonas(Techno)
 

Surukai

Warrior
Joined
3 Dec 2002
Messages
300
Location
Göteborg
Rymden

Vi har ju dels en del baser på Månen Tycho down m.fl och stationer i omloppsbana, kristallpalatset heter en va? Fristad för brotttslingar bland annat. En del försöker ge skenet av lyx. Mars har Eldorado och Red Sands.

Bra info om Eldorado hittar du i uppdragsmodulen "Operation Mangala"

Jag tror även att man har viss gruvdrift i nån asteroid.

Det är väl ingen rymdopera men en del spännande saker i rymden finns att utforska i Neotech.
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Rymden ser ut som nu fast koloniserad av människor. I utrustningslistan finns priser för svävare (vektorjet), det står även på många andra ställen i böckerna, till exempel har polisen och sjukvården vektorjetfordon för akututryckning.
Finns det bara människor i världen och djur så klart?
Om det är rymdvarelser du syftar på så, nej. Det finns dock frivilliga regler att ladda ner på NoGo. De flesta djur som finns i nutid finns i neotech om vi bortser från de antal tusen utrotade arter som bara finns på museum :gremfrown:.
Oj! Jag glömde att berätta, glöm hästar, de är så gott som utrotade på grund av en sjukdom någon gång på 20, 30 eller 40-talet.
Är världen lik den som vi lever i nu?
Ja.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Läs Neuromancer, Count Zero och Mona Lisa Overdrive av William Gibson så får du det mesta av känslan i världen.
(det är åtminstonde så jag som spelare har upfattat den)
 
Top