Nekromanti Värdshusvärdens Befallning - Ute nu!!

Sitor

Veteran
Joined
21 Sep 2003
Messages
39
Location
Stockhom, Södermalm
"...och som Rolf själv sade, skulle portarna komma att öppnas när den tolte timmen var fallen."

Nä, nog med halvlustiga liknelser och till det viktiga budskapet. Det svultna svinet uppdaterar. Vi kan stolta presentera en hel del nytt material och en del ändringar.
Uppdateringen innehåller:

- Tilläg till Gröning
Tre nya tillägg finns tillgängliga på sidan till er allas favoritstad (kan väll kanske diskuteras) Gröning. Ett scenario, den mystiska natten, Häxnatt och en platsbeskrivning om hamnen är vad som bjuds.

- Tillbaka till Vildhjärta
Jonas Ekman, författaren till Hultaskogen ger rollspelsvärlden ännu ett formidabelt äventyr vid namn "Tillbaka till Vildhjärta". Tanka, läs, spela!

- Leverantörer
Vi har utöver Ekmans bidrag även, med glädje, mottagit två texter av Berosion, Gustav Lewander. En beskrivande dödsriddaren Erthas och den andra Berosions mystiska besvärjelsebok.

- Krönika
En ny krönika skriven av vår allas Mikael Delin. Denna gång med den lite suspekta titeln, DSS suger ju!

- The Road
En novell av Sebastian Ramn vid namn The Road, skriven på det gudsförbjudna språket engelska.

Då fattas det bara att gå in på sidan och se till att vi inte bara snackar skit. Känn er fria att öppna dörrarna till Det svultna svinet

not. Jag ber om ursäkt för det icke fungerande inlägget under detta. Jag upplevde en hel del lagg då jag skulle posta inlägget vilket ledde till detta missöde. Hoppas att ni kan ha överseende med detta och jag hoppas någon ansvarsfull admin tar hand om detta :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Heehuuu...

Urgh !!!!
När ska hag få tid till att spela & läsa allt det här då ??? :gremconfused: :gremconfused:
Tror att jag ska föreslå att man kan få jobb som legimeterad rollspelare & bara ägna sig åt att spela & läsa !
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
DoD-support gwaan an dweet sweet nanny fe I-nity

Riotminds borde ge sveriges spelare en stor tack, för DoD6 har ett av de starkaste spelarsupporten jag någonsin sett. Love an' blessings on to yuh.

Skulle dessutom vilja påpeka att "Tillbaka till Vildhjärta" inte går att öppna! Snälla fixa det, för jag vill ha kontakt med Jonas snarast möjligt. Har nämligen för mig att mail-adressen ni har på sidan inte används längre av honom. Kan ha helt fel dock. Har helt tappat kontakt med killen nämligen :gremfrown: En av mina favorit-forumiter (favorit-kille utanför också för den delen).
 

Sitor

Veteran
Joined
21 Sep 2003
Messages
39
Location
Stockhom, Södermalm
Re: DoD-support gwaan an dweet sweet nanny fe I-nity

Vad trevligt att du gillar "supporten" och gällande Tillbaka till Vildhjärta ska det inte vara några somhelst problem med nedladdningen. Jag vet att flera har fått ner det och filen är det inget fel på. Man måste dock ha Acrobat Reader 5.0 eller senare vilket kanske är ett problem, vad vet jag?

Reader går annars att ladda ner här
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Problemet är...

...att er sida här helt oöverskådlig. Jag fattar noll av er s.k. "meny". Varför kan ni inte skriva som vanligt folk? Vad sägs om att lägga äventyr under rubriken "Äventyr" och SLP:er under rubriken "SLP:er". Som det är nu orkar man ju inte ens börja leta efter materialet på sidan.

/Vulf
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,010
Location
Umeå
Re: Problemet är...

Åtminstone i parenteser efteråt, jag har samma problem att hitta vad som egentligen är vad.

- Zire
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Re: Problemet är...

Försök med uppslagsverket som ger en översikt över vad som finns på sidan.

Det har alltid funnits några som inte gillat Det svultna svinets uppbyggnad. Men är det egentligen knepigt? SLP's finns under SLP-Sufflé, så svårt är väll inte det att förstå? Äventyr har vi inga andra än de som andra har skrivit, därför finns dessa under Leverantörer. Faktum är att det jag tycker är roligt med hemsidan är att vi skriver som vi gör och inte har en vanlig, tråkig uppbyggnad som alla andra. Deras kanske är mer funktionell men vår är skojigare, sådeså!

Nej men allvarligt; jag kan givetvis hålla med om att en del saker borde byta plats och att en del annat kunde ha gjorts enklare men så är det när hemsidan vuxit fram successivt från en total nybörjarsida till det den är nu. Vår webdesigner har verkligen kämpat med att behålla den ursprungliga känslan, och virrvarret, och det tycker jag att han har lyckats bra med.

Konstruktiv kritik som er är givetvis alltid välkommen så tro inte att jag säger att ni har fel, försöker bara förklara tanken bakom det.
 
Top