Nekromanti [Vänner för alltid] Hjälp med en slutklämm.

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Som vanligt, spelar du med mig (Lallo) så bör du inte läsa här, gäller väll främst Mr.Si tror jag.

YES!! Snart dags för fösta spelmötet, blivit väldigt uppskutet med det blir nog av 27:e November.

Jag behöver hjälp med en slutklämm till kampanjen!

Jag ska inte babla på flera tusen ord om kampanjen och allt som den är men kan beskriva den såhär:

Året 2011. Spelarna är blandade personer från hela världen som efter ett litet misslyckat experiment (i vilket de är patienter/försöks kaniner) blir sammanbundna och börjar bli utsatta för övernaturligheter, främst i form av att de kan se övernaturligaheter stundtals. Kampanjen kommer handla om hur de försöker komma på vad det är som skapat övernaturligheterna i världen, hur allt övernaturligt hänger ihop, en del intriger och en massa deckare arbete. Det är tanken i alla fall.

Tanken bakom övernaturligheten är att det finns en annan alternativ värld som består av magi/energi, energi därifrån kan ta sig till denna världen ibland och då kan övernaturligheter skapas. Det kan även finnas personer som har makt att flytta energi mellan världarna eller spöken som består av ren energi/magi och sådant men där är ordet fritt.
Jag har alltså ingen aning om vad som ska vara grejen, vad ska spelarna stoppa i slutändan, vad är den djupaste hemligheten som de kommer komma fram till efter att fattat vilka personer som har makt och vad makt är.

Hjälp mig! Kasta fram era idéer nu! Ordet är fritt!
 

Acidmind

Veteran
Joined
24 Oct 2011
Messages
27
Location
Umeå
Tja, exempelvis kan ju demonen eller vad man bör kalla den vara en materialistring av någon dödssynd som vill härja i världen, sluka folks själar och lämna ett spår av tomma skal efter sig.

Maktinnehavarna kan vara någon kult som antingen tjänar demonerna eller söker att kontrollera dem. Eller så är det någon hemlig organisation som pga en kris vänder sig till sådana omoraliska medel för att lösa eller vinna en konflikt som är hotande. Detta kan ju vara både egennyttig kamp eller något som man kan rättfärdiga, men det skulle skapa panik om man avslöjade vad som verkligen pågick.

Kanske är barriären mellan vår värld och deras svag nu när världen börjar gå mot sitt slut och nästa ska börja (22:a december 2012 eller vad det nu är) vilket kommer bli en enorm kris.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vad det är som dom ska stoppa? Sig själva, såklart!

Efter att ha blivit utsatta för plågsamma experiment i månader så rymmer (RP) då dom börjar uppleva saker som dom inte kan förklara, som den där tvehövdade kaninen ("såg du hans tänder? Man skulle kunna karva in en av Stephen Kings korta historier på dom, och dom skulle fortfarande vara skrämmande!"). Efter att ha spenderat en längre tid med att söka efter svar så har (RP) äntligen kommit fram: Bakom den dörren så kommer (RP) finna svaret. Dörren kräver inte mycket kraft för att öppnas, men det känns ändå som att det tar minuter för dörren att öppnas upp.

Där står X antal personer. En av dom känner inte (RP) igen, men dom andra... Är det möjligt?

(RP) står öga mot öga mot sig själva. Förklaringen som ges är ganska rättfram: under försöken så sipprade medvetandena från (RP) fram, som till slut manifesterade sig, blev -mänskligt-.
 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
Det kan ju vara en person som utnyttjar dessa krafter att ta över världen. Han kan ha öppnat portaler och skaffat underhuggare som jobbar åt honom. Han kan ju även startat företag som utnyttjar krafterna för att skaffa förmögenheter.
Spelarna skall naturligtvis stoppa elakingen.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Spoiler.
Min idé hittills är som följer:
Det finns två världar. En som är den vi lever i. Och en som är parallel med vår värld fast enbart består av energi.

Ifall denna energi lyckas ta sig till vår värld så kan mycket hända, den kan manipuleras av drömmar eller starka viljor och genom det skapa övernaturliga väsen. Men den lämnar ett spår på allt den rört, ett spår som bara andra som blivit berörda av energin kan se.

Rollpersonerna kommer tidigt att vara med i ett expriment där de i slutändan kommer undan men blir berörda av energin och alla får förmågan att för korta stunder se andra övernaturliga väsen som om de glödde. De kommer även att bli mentalt sammanbundna av energin och få problem ifall de försöker gå skilda vägar (typ konstiga drömmar m.m.).

Den stora hemligheten
För flera tusen år sedan så skickade den parallela världen (som har ett sorts medvetande i sig själv) ut 5 skapelser till vår värld. I evigheter så levde dessa varelser bland människorna, de såg oss växa upp från grottfolk och de lärde sig snabbt smälta in.

Men de hade svårt att samarbeta och de gick sina egna vägar. Och de kände sig ensamma. Men efter många år så upptäckte de att de hade en förmåga långt över människors förståelse, de kunde ta energi från den andra världen till människornas värld. Och de kunde manipulera denna energin för att förändra människor. Men inte helt fritt. Människornas sinnen var starka och deras sinnen slukade energin och vävde in den i dem efter deras tankar om sig själva, varandra och även deras mardrömmar.

Människorna som blev berörda av energin förändrades. De blev allt från halvgudar till hemska monster, legender och heroiska sagor föddes i massor. Men den andra världens väktare höll det fortfarande under kontroll. Trodde de.

Några få nya arter hade skapats, och lyckats gå under väktarnas blick. Bland dessa var det vampyrer, svartalver, hustomtar, gorgoner och en hel massa andra varelser. De försvann ut i världen, från början knappast så som du idag skulle föreställa dig en tex vampyr, men åren gick, sagor och sägner går, och de fortsätter förvandlas och blir mer sagolika. Och de hade något som inte väktarna hade, förmågan att föröka sig. Men väktarna upptäckte till sist vad som var på väg att ske, så de gav sig av och började döda av alla sina skapelser innan de blev för många eller för mäktiga. De lyckades få många, men inte alla.

Deras skapelser hade lyckats växa sig starka, och många, meden väktarna blivit lata med åren. Väktarnas öde var förseglat tycktes det. 4 av dem blev infångade och instängda inom ett par år. Den sista gick under jorden, jagad av sina egna skapelser.

Idag, 2011, skapelserna lever i världen, övernaturliga och nästan odödliga. Men inte i särskilt stora mängder i jämförelse med de vanliga människorna. Några hundra kanske. På en jord med över 6 miljarder människor är det lätt att smälta in. De tidigaste av dem är de starkaste, för varje generation har de försvagats. Och de letar fortfarande efter den ända som kan skada dem, den ända som skulle kunna släppa ut de 4 inspärrade väktarna och avsluta dem, den sista väktaren.

Men det är inte deras ända problem, de har inbördes konflikter också. Och de misstänker att de 4 inspärrade väktarna har växt starkare, eller på något sätt kan rensa världen.

Tyvärr är inte detta allt. När de magiska varelserna blir fler så tar de energi från den andra världen, och då de sällan dör så kommer inte mycket energi tillbaka, detta börjar hota den andra världen då den börjat bli instabil. Om inte den får tillbaka energi snart så kommer den nog att kollapsa, vilket kan bringa fruktansvärda konsekvenser till vår värld, eller i alla fall till de som är berörda av energin, däribland våra hjältar.

Den sista väktaren finns som sagt där ute, men hans chans att hitta äventyrarna innan en av hans skapelser gör det är små, och om inte våra äventyrare ska bli manipulerade av en vampyr för att döda den sista väktaren (för han är ju ond, det kommer ju alla hans skapelser säga i sitt försök att fylla äventyrarnas skallar med lögner) så måste de vara på sin vakt, och fånga många ledtrådar.

Vad tycks? Vill ha respons och är jätte tacksam för all jag får!
 

Acidmind

Veteran
Joined
24 Oct 2011
Messages
27
Location
Umeå
  • De fem varelser blev de fem väktarna?
  • De ska kontrollera så att inte energin från den andra sidan blir för stor eller löper amok i vår värld.
  • Fyra av väktarna har blivit övermannade av energins skapelser och hålls till fånga.
  • För mycket energi från andra sidan har kommit till vår värld och får den andra världen att börja kollapsa vilket är dåligt för spelarkaraktärerna.
  • För att världen inte ska kollapsa måste spelarna befria väktarna så att de kan slakta några oknytt och därmed återställa balansen lite.
  • Alternativt kan väktarna förintas så att deras energi återförs till den andra sidan. Detta skulle dock vara en kortsiktig lösning då oknytten skulle fortsätta föröka sig.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
  • De fem varelser blev de fem väktarna?
  • De ska kontrollera så att inte energin från den andra sidan blir för stor eller löper amok i vår värld.
  • Fyra av väktarna har blivit övermannade av energins skapelser och hålls till fånga.
  • För mycket energi från andra sidan har kommit till vår värld och får den andra världen att börja kollapsa vilket är dåligt för spelarkaraktärerna.
  • För att världen inte ska kollapsa måste spelarna befria väktarna så att de kan slakta några oknytt och därmed återställa balansen lite.
  • Alternativt kan väktarna förintas så att deras energi återförs till den andra sidan. Detta skulle dock vara en kortsiktig lösning då oknytten skulle fortsätta föröka sig.
 
Top