Välkomna till Polytopia LiveNight!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,540
Hej alla glada Polytopia-fans!

På torsdag 22/4 kl. 19-21 tänkte jag arrangera ett parti Polytopia där vi parallellt med spelet kan prata i ett Zoom-möte! Då kan vi i realtid diskutera hur viktigt det är att tidigt bekämpa insektsangrepp, framgångsfaktorer i björntämjning samt vikten av att inte gå för nära Mind Benders.

Jag skapar möte och skickar länk till Zoom. Du behöver egentligen inte ha någon särskild mjukvara, även om jag tycker att det fungerar bäst om du tidigare laddat ned en zoom-applikation. Du kan läsa mer om Zoom här: https://onlineguiden.se/zoom/
Om ni inte vill ha kameran på så går det förstås bra, även om det vore trevligt att få se era nunor!

Vi kan diskutera vilka inställningar för karta och storlek som är roligast, men tidsgränsen kommer vara bestämd till fem (5) minuter för att hinna med ett parti mellan kl. 19-21.

Jag vill uppmuntra till (men det är inget måste) att alla som deltar tar fram lämpligt tilltugg och dryck. LiveNight ska ske i en anda av Beer&Pretzels även om alkohol på intet sätt är nödvändigt!

Anmäl ert intresse i tråden nedan. Jag hoppas på 2-8 spelare och det får bli först till kvarn om intresset är stort. Om ni vill arrangerar jag gärna fler LiveNights så alla får en chans att vara med!

GL HF!

/Basenanji



Evenemanget sker givetvis i samarbete med
FramgångsTåget - Där Framgången Tuffar på!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Ooh, spännande. Jag måste se hur jag kan lösa det här. Jag är intresserad men lär försöka hitta en lösning hemmavid först. Är det andra som hoppar på så det blir problem med deltagandet så står jag mitt kast och tar nästa tillfälle i akt istället.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
Det här verkar helfestligt! Just den här veckan är rätt uppbokad, jag får fippla lite med mina övriga åtaganden och återkomma...
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Evenemanget sker givetvis i samarbete med
FramgångsTåget - Där Framgången Tuffar på!
Hej FramgångsTåget!

Jag har blivit inbjuden till en grej som jag tänkte delta på. Men då jag inte är framgångsrik så har jag andra åtagande i mitt liv, som hämtning och lämning av barn på aktiviter, som krockar med detta. Hur ska jag göra för att bli framgångsrik och komma undan allt ansvar? Jag har redan provat att skilja mig så jag slipper detta ansvar varanan vecka, men det har tyvärr inte gjort att jag känt mig mer framgångsrik.

Hjälp mig FramgångsTåget, jag vill också tuffa på mot framgång!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,540
Yo Xyas! Vi på FramgångsTåget har en lösning för alla situationer! Här tuffas det på ska'ru veta!

Den första LiveNight kommer äga rum som planerat med (än så länge) tre deltagare: Basenanji, @Vimes och Lord Kamiro. Kanske är @Martin3 och @Tant Ragnar med! Vi får se!

Vår lösning på ditt problem är att vi bestämmer en tid tillsammans så allas almanackor kan synkas ihop! Smart va? Men för att vi ska kunna rulla bra som tåg måste någon vara lok!

Så vi föreslår att du Xyas, till nästa LiveNight axlar lokets roll och kommer med förslag på tider som passar din almanacka! Det kommer bli världens succé! :D

Kom ihåg att vi på FramgångsTåget stöttar dig Alltid! Vi vill vara där framgångarna är och du Xyas -- är FramGång Deluxe!
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
@Hellzon , @Xyas , @Tant Ragnar , @guldfink , @cogitare , m.fl. ni vill väl inte att jag och @Basenanji ska sitta ensamma på torsdag, dricka öl och snacka skit om er??
Jag har som hobby, förutom Polytopia, att lira rollspel. Jag vet inte om ni har hört talas om det, men det är typ en grej där vi berättar historier tillsammans, och slår tärning. Dungeons & Dragons är ett ganska känt rollspel som ni kanske hört talas om. Tyvärr har jag torsdagar som fasta rollspelsdagar varje vecka.
 
Last edited:

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,540
****REMINDER****

I morgon kommer jag arrangera Polytopia LiveNight mellan 19-21! Ett anspråkslöst tillfälle att spela Polytopia med fem-minuters drag och möjlighet att tjabbas live via Zoom!

Följande är anmälda och bekräftade:

1. Basse
2. Vimes
3. Lord Kamiro (Basses favorit sock-puppet tillika brorsa)

Vi har således fem lediga platser! Meddela här om ni vill vara med så skickar jag länk till zoom-möte via PM.

Passar tiden dåligt? Ingen fara! Vi kan väl göra nån sorts avstämning av vilka tider som passar bra för nästa LiveNight och sätta upp ett nytt möte?! Jag passar den bollen direkt till @Xyas som gärna får förslå någon/några tid/er som passar bra! :D

Som mina vänner* på FramgångsTåget säger: det finns inga dåliga tider, det finns bara fantasin som sätter tydliga gränser!

//Basse



*EDIT: Morgan Månstråhle på FramgångsTåget har hört av sig och säger att han helst vill att jag nämner hans titel. Han är Supreme Dreams Coordinator Executive och inget annat.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Jo men jag kan väl bekräfta då.

Första gången jag använder Zoom, har kört Teams och Discord tidigare. Det blir nån slags treenighet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,540
Okej, jag har nu skickat ut zoomlänk via PM.

Ses ikväll alla hugade!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Jag har som hobby, förutom Polytopia, att lira rollspel. Jag vet inte om ni har hört talas om det, men det är typ en grej där vi berättar historier tillsammans, och slår tärning. Dungeons & Dragons är ett ganska känt rollspel som ni kanske hört talas om. Tyvärr har jag torsdagar som fasta rollspelsdagar varje vecka.
Vet inte om jag hört talas om det. Är det så att ni klär ut er till typ alver, robotar och vampyrer och springer runt i skogen?
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,031
Vet inte om jag hört talas om det. Är det så att ni klär ut er till typ alver, robotar och vampyrer och springer runt i skogen?
Ah, hehe, nej, alltså det är lajv. Det är också rollspel, kan man säga, men jag spelar sittande vid ett bord, utan kläder. Eller alltså, inte utklädd... Jag sitter vid ett bord med mina kompisar, med mina vanliga kläder på mig, och så spelar vi som ett spel utan spelplan. Men vi slår tärningar. Och så pratar vi liksom om vad som händer och vad våra karaktärer gör. En är spelledare och han, eller hon, bestämmer till exempel vilket väder det är och en massa annat. Nästan allt! Ja, så alltså, vi sitter vid ett vanligt bord och pratar om vad som händer. Men nu är det ju Corona så då sitter vi vid våra datorer istället och pratar. Nästan som att spela dataspel tillsammans, men inte alls!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Stort tack till deltagarna på vår Polytopia LiveNight: @Basenanji, @Hellzon, och Basses bror (som jag tyckte var störtskön!). Vi drack öl och pratade om Polytopia-strategi, om @Xyas, och @Tant Ragnar, om gym i Västerås och @guldfink och hans muntra män, vi konstaterade att Alvtramsarna inte är så roliga och att Cymanti är en ytterst svårspelad och avancerad stam, som bara de skickligaste och mest känsliga Polytopia-spelarna behärskar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Äh, nu slänger jag in poänglistan.

Screenshot_20210422-215402_Polytopia.jpg

Jag fattar typ nu att vi hade tre specialtribes på fyra spelare. Nästan lite synd att ingen tog sig an Aquarion.
 
Top