Nekromanti Välkommen till Härskarsiten-forumet

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,439
Rollista - Forumets brödraskap

För att det ska vara lätt att hitta listan, lite smidigt och enkelt så dumpar jag den här.

Frodo - Kalcidis
Sam - Gardener
Pippin - Feliath
Merry - Feuflux
Bilbo - Magnus Seter
Gandalf - Krille
Yassilus - Aragorn
Gimli - Mask
Legolas - Dnalor
Boromir - Herr Nils
Bill - Han
Barliman Smörblomma - Eksem
Tom Bombadill - Storuggla
Kummelgasten - Seinet
Arwen - Jade
Elrond - Rising
Galadriel - Kornella
Celeborn - Baldyr
Haldir - Nightowl
Gollum - chrull
Sauron - Kvällspressen
Saruman - Troberg
Nazghul - Vitulv
Uruk-Hai - Grisodlarna
Orcherna - lokomotiv
Balrog - Muggas
Grottrollet i Moria - GrottrolletNaug
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,439
Ni som kan läsa här har själv erbjudit sig eller blivit tillfrågade och tackat ja (eller så är ni administratörer) till att rita till www.rollspel.nu's egna webserie Härskarsiten som ska vara en variant av Sagan om Ringen-filmerna/böckerna fast med forumiter i rollerna.

Efter mycket bönande så fick jag Gardener att starta det här forumet åt oss och serien, så att vi lättare ska kunna organisera arbetet på ett vettigt sätt. Är det någon som har en webserver där vi kan samla alla bilder så vore det också guld.

Serien är uppdelad i tre delar:
Forumets brödraskap
De två tärningstornen
och Sagan om [någonting]s återkomst

Ansvarig för det hela är jag, och jag hoppas innerligt att vi kan göra något bra av det hela.

Jag jobbar på manus och liknande för tillfället och jag kommer att posta dem här på forumet så fort de blir klara. Har ni idéer, förslag, frågor så är det fritt fram att diskutera det här.

Jag har tänkt mig att "layouten" på serien ska vara en sida i Marvel/Megatokyo-stil med inklippta bilder och liknande. Är det någon som är haj på att layouta serier eller någon som känner någon som är det vore det bra om jag fick tala med denne. Dessutom vill jag helst se serien i färg, men jag är inte omöjlig så är svartvitt att föredra för er tecknare så är det okej med mig.
Typ såhär:



En del saker, som ny casting och liknande kommer behövas framöver, men det tar jag upp då.

Och en sista sak (Jag har skrivit på det här inlägget sen julafton), har ni förslag på fler som kan tänkas ställa upp och teckna på serien så är det bara att ni hojtar så ska jag prata med dem.

Det var väl typ allt... Så, nu är det bara att vi gör ett toppenjobb! Lycka till!
 
Top