Nekromanti Välja feat

Igge

Veteran
Joined
18 Dec 2001
Messages
22
Location
Göteborg
Hej
Spelar en Rogue som snart är på lvl 9 och undrar vilket som skall bli nästa feat. Har redan TwoWeapon Fighting, Ambidextrous och Weapon Finesse för att kunna anfalla två gånger per runda.

Funderar på om det är dags att tänka på defensiven. Kanske ta Iron will för att bättre motstå spells eller möjligen Expertise för att kunna få skydd mot farliga monster eller skall man ta Dodge för det?

Tacksam för synpunkter.

Igge
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
ta de feats du tror att du kommer behöva runt 10-20 st
numrera dem och slå tärning
/images/icons/smile.gif/images/icons/smile.gif
 

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Med 5d6 sneak ser Improved Initiative lockande ut om du inte redan har den - för att få tillfälle att göra folk illa när de är plattfotade. Annars är väl Expertise den bästa defensiva stridsfeaten, särskilt mot okroppsliga vandöda och annat liknande oknytt.
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Inte vad du direkt frågade efter men du kanske finner inspiration...

Enligt min mening ser en Min-Maxad Rogue, hafling, Dex 22, som kastar dolkar (från trygga 30 fots avstånd) som attack, på level 9, om man bara tittar på feats, ut så här:

Point blank shot, rapid shot, quick draw, ambidextrous.

+6 BAB +6 dex +1 size +1 race (halfling throwing bonus)

Base Attacks: +14/+9
Rapid shot: +12/+12/+7
Ambidextrous: +8/+8/+3/+3

Alla attacker med sneak attack damage +5d6!!!

Tänk på att en person som befinner sig utan dex-bonus (och därigenom riskera sneak attack damage) oftast är så fram till sin nästa runda.

Släng sedan på fyra Fighter levels med weapon focus (dagger) (+ en fighter feat till) och weapon specialization (dagger) så blir det riktigt otäckt...


- Mattias

P.S. Two-weapon fighting funkar bara i närstrid... D.S.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Ser ut som en trevlig min-maxning, men två saker bara:

* Eftersom vi inriktar på ett avstånd som tillåter tjuvhugg (9 meter) borde man kanske räkna med hans +1 för korthållsskytte.
* Hans första (och enda) avighandsattack har ju samma attackfördel som den högsta med den primära handen eftersom han är dubbelhänt.

Då blir det: +6 Grundattackfördel, +6 Hän, +1 Storlek, +1 Ras

och

Normalt: +14/+9
Inom 9 meter: +15/+10
Snabbskytte: +13/+13/+8
Dolk i båda händerna: +9/+9/+9/+4

Eller hur?

/Mikael
 

Mattias

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
107
Location
Stockholm
Helt riktigt.

Så går det då man skriver inlägg ifrån jobbet. Tyckte inte det blev lika bra som jag kom ihåg det...


- Mattias
 
Top