Nekromanti Välj Glasögon åt Jambu!

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Det är rea på vissa bågar på favoptic.com, så jag har bestämt mig för att köpa ett reservpar och beställt hem några att prova.

Jag är lite osäker på vilka jag ska välja, så jag gjorde det enda rätta och bestämde mig för att fråga folk jag aldrig träffat (det vill säga ER, käre läsare!) vad de tycker!


Alternativ A är den nyktert blåa modellen Biella Blue.


Alternativ B, Varese Yellow är gula och har lite större glas, vilket är bra om man vill låtsas att man inte kollar när man försöker urskilja underliga saker ur ögonvrån (se bild).


Alternativ C, Naples Light Blue är kanske lite för extremt. Inte för jag har något emot det extrema (EXTREME! WOHO! etc), men jag menar, om jag har dem på mig känns det som att jag måste vara extrem hela tiden (se bild), och det skulle vara lite uttröttande.

Så, vilka ska jag ha??
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
De gula. De andra ser bara för damiga ut. Eller som Seinfeld skulle ha sagt: I don't know what to tell you Elton.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Alternativ A. Eller möjligtvis B om de finns i en annan, mörkare färg.

/Anders, tycker
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tja, allt utom alternativ B funkar för mig. Men överlag så dissar jag nog din smak när det gäller glasögon. :gremcool:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Dito

IMO det enda paret vars form passar ditt ansikte Jambu baby.
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
A! För bövelen.

Om du måste ha tjocka bågar är A bäst.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Tja, allt utom alternativ B funkar för mig. Men överlag så dissar jag nog din smak när det gäller glasögon.
För en gångs skull håller jag med Walium. B är minst dåligt, men shoppa vidare.

Mest dåligt är dock pilotglasögon och mustasch. Undvik det.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Okej...

Brudarna säger A, några nördar säger B.

Man behöver inte vara Saida för att förutse vilken modell det är som kommer pryda din näsa framöver.

/Rising
tycker även han att B var bäst.

(och jag är övertygad om att wetsex och xakhal tycker det är mer förolämpande att bli kallade "brudar" än vad någon av killarna tycker det är att bli kallade "nördar")
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,614
Location
Rissne
De var allihop ganska fruktansvärda, men om jag måste välja en, blir det nog C.

A är helt enkelt skitgräsliga.
B är för gubbiga.

C är visserligen också gräsliga, men de är det på ett intressant sätt åtminstone.

//Krank, som skulle valt metallbågar eller kanska diskreta svarta
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
A med reservation

A har den bästa formen men jag tycker inte färgen passar jättebra med dina egna färger (håret osv). Färgen gör att de sticker ut på ett inte helt positivt sätt i mitt tycke.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
B

Då jag föredrar att DU framträder framför glasögonen.
Helst skulle jag nog föredra enkla lite lättare bågar på samma grunder om man säger... bäst är iofs utan glasögon, men tyvärr förhindras det av optiker som menar att ögonen måste vila från linser med jämna mellanrum. :gremfrown:

Weee, måste själv snart uppdatera mina trötta gamla bågar... :gremfrown:

Lycka till

ps, små lätta bågar och inga bågar alls är suveränt när man kommer till det motsatta könet... ingen glasögonkrok eller uppercut. :gremsmile: kan jag intyga som varit glasögonsnok sedan jag gick i sjuan och först för tre fyra år sedan skaffade linser...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
A, blir mitt svar.

Tycker att allternativ A är de snyggaste, helt enkelt
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Och det vinnande paret är...



Motiveringen är att jag kan se mer på lodrät axel i dem, samt att A fuckar ännu mer med mitt färgschema om jag har dem på i dagsljus.

För övrigt så har jag redan två par ”normala” glasögon för när jag vill vara ”normal” med ”normala” människor. :gremwink:
Eh, alltså, jag har två par glasögon helt utan bågar, och jag köper mest de här så att jag ska ha fler par liggande och slipper springa och leta & hämta så mycket.

Inte för att det ska förminska gemenskapskänslorna hos de som röstade rätt!
Ni som röstade på B vann!
Congratulations!
Ni vinner en kopp :tekopp: och mitt tillstånd att kolla in den bifogade, alternativa vinnarbilden!
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Re: Okej...

Herr Nils, som tar över ledartröjan i att vara det största manschauvinistiska svinet
Nej, det är lugnt. Jag har just ätit födelsedagsmiddag med två eller tre personer som utan tvekan är värre än dig. Det enda jag vill veta är om jag är förlåten för att jag har deltagit (om än relativt motvilligt) i en diskussion där ordet "brudar" var ganska dominerande.
 
Top