Nekromanti Väldigt obehagligt

Joined
28 Sep 2013
Messages
966
Location
Stockholm
Fast man kan ju fråga sig om man som chef har avsatt tid till att följa efter en provanställd i en timme för att spionera...
Gå vidare och må bättre!
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,422
Location
Malmö
Att ha ett jobb som får en att må dåligt är inte värt det, dock kan det ju vara svårt att tacka nej till jobb/säga upp sej och behålla sin arbetslöshetsersättning.

Hoppas du hittar något som passar dej bättre....
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,957
Location
Ludvika
Mik äldsta bror fick efter en månad reda på att säkerhetsavdelningen haft honom under konstant övervakning för att se om han verkligen kändes lämplig på posten som food and beverage manager. Detta var i och för sig i Palestina.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag har slitit på ett jobb som gjorde mig fysiskt sjuk och lättnaden över att bli av med det tillslut är fantastisk. Du kommer hitta ett nytt jobb, Mundo. Puckot förtjänade dig inte och han borde skämmas för sitt beteende.

*Kramar om*
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,678
Location
Eslöv
Tack alla fina människor. Jag mår redan bättre. Jag googlade runt företaget lite för skojs skull och visar sig att de inte har varit helt ärliga mot kunder iheller, så dubbelt upp för mig.

Nu är frågan om jag är småsint nog att skicka ett sånt här till dem kring jul...
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Mycket dåligt och ovärdigt sätt att avsluta det hela på (av din fd chef alltså). Lägg det bakom dig! Skicka inget glitter. :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Lycka till med nästa jobb.

Och så tycker jag att alla vi som haft provanställning tänker oss att chefen någon gång skuggade oss i över en timme. Creepy!
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Kan man göra en anmälning på ett sådant beteende på något vis? Det är ju inte ok... man kan ju faktiskt behöva göra saker även fast man är sjuk.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Gemstone;n77227 said:
Kan man göra en anmälning på ett sådant beteende på något vis? Det är ju inte ok... man kan ju faktiskt behöva göra saker även fast man är sjuk.
Rätt säker på att det är långt kvar till att det blir ett stalkingfall, när det bara är ett enda tillfälle såhär.
 

Mattias H

Veteran
Joined
24 Jul 2014
Messages
42
Läkarintygskrav finns från och med den åttonde dagen insjukfallet såtillvida du inte har ett läkarintygsföreläggande. Dvs läkarintyg från första dagen. (Vilket inte beslutas lättvindigt och ska föregås av en utredning.)

Det är inte konstigt att vistas utomhus vid sjukdom, det beror ju exempelvis på vilken sjukdom det är osv. Dessutom är det ju rimligt att man måste kunna besöka vårdinrättningar.

Dock, en provanställning lägger ju stor makt hos arbetsgivaren. Du kan inte göra så mycket åt uppsägningen.

En rimlig reaktion hade väl varit:

"Jag såg dig på stan och blev lite fundersam. Kan du inte berätta lite om varför du är sjukskriven? Trivs du inte hos oss?"
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,957
Location
Ludvika
Gemstone;n77227 said:
man kan ju faktiskt behöva göra saker även fast man är sjuk.
Vilket kanske är vad chefen också ansåg och därför beslutade sig för att undersöka saken lite noggrannare innan han fattade ett beslut.
 
Top