Nekromanti Vädjan efter speltestare - igen!

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
Ok. Det har inte varit jag tidigare, men nu sitter moi i samma situation och behöver speltestare.

Det är egentligen inte ett rollspel som ska testas utan ett regelsystem eftersom jag själv inte har haft möjlighet att testa det och dessutom ägnar mig åt att färdigställa spelvärlden för tillfället. Vem som helst kan anmäla sitt intresse och om systemet ska beskrivas beskrivs det enklast som ett enkelt system med tyndgpunkten på lättillgänglighet och snabbhet snarare än realism.

Strider går att variera ganska mycket och det finns inga egentliga "rundor" utan hela stridens förlopp är beroende av deltagarnas initiativ och handlingar genom att alla handlingar "kostar" initiativ och att den som har högst initiativ handlar.

Magin är mycket odefinierad och går egentligen ut på att spelaren med hjälp av ord formar om verkligheten. Meningen "Dörrlåset öppnas" är ett exempel, eller "Skapa projektil av eld" o sv.

Skicka gärna en e-mail om ni är intresserade, eller skriv i forumet om ni vill ha svar på frågor.

Entomophobiac,
e-mail: entomophobiac@hotmail.com
 

neuter

Swordsman
Joined
4 Dec 2000
Messages
451
Location
Valhalla
Jag och min spelgrupp kanske skulle kunna speltesta om du vill. Helst om vi får credits som speltestare i den färdiga produkten :)

"Soylent Green is people!"
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
ETHs stolta medlemmar anmäler sig frivilliga som försökskaniner med glädje!
Skicka på, bara...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Jag hoppas att jag får feta creds också, annars blir jag sur. Det är okej om Freddy (fet & feg köpman), Robban (vampyrisk demonjägare) och Davve (bortskämd alv) får lika feta creds som mig, men vi skall ha lite fetare än de andra.

Glöm inte den glada ponnyn...

/staffan

szandor@szandor.com
Tel: 073-695 05 19
Fnuppa: 3 blobbar
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,638
Location
Uppsala
O nej ! Anledningen till min vädjan är att det aldrig blir ngt rollspel här i stan' nu för tiden, så ni får nog se era namn i fyra punkter kursiverad Times New Roman i nedersta vänstra hörnet... hehe.
 
Top