Nekromanti vädergudar mot människor...

Illern

koppariller
Joined
22 May 2000
Messages
2,063
Location
Linköping
MOAHAHA! Spelet skall vara en kamp för spelarna :gremsmile: Är det möjligtvis någon som har något tips om man skulle vilja ha lite översiktlig information om väder t.ex. i norra Afrika eller någon annanstans där en kampanj/äventyr utspelar sig. Hårda meterologiska data dagsmedeltemperatur varje månad och nederbördsmängd är ju inte så svårt att få tag. Däremot vore det ju itnressant om man t.ex. kunde få veta att under årstiden X brukar det regna jättemängden Y och den kommer under en halvtimme på kvällen.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Bara en fråga... varför?

Om det verkligen rör sej om gudar, så är det väl helt upp till SL/äventyrskaparen hur väder beter sej.

Det är så jag gör i mitt lilla sidoprojekt Öriket(svamptrippen, minns du...?). Att skapa tabeller och färdigheter för GUDAR är ju inte så bra, för då blir de ju inte mer än väldigt mäktiga RP. De kan ju givetvis misslyckas, klanta sej, osv. I grekisk mytologi klantar ju gudarna till det lite titt som tätt, men detta är inte för att de är svaga, bara 'mänskliga'(taskigt ordval, eller hur?)


Om det dock bara rör sej om världen i fråga, så är jag rädd att du får leta upp det själv. Bara du vet ju exakt vad som passar och vilka klimat du söker. Ett tips är att läsa resedagböcker. Där brukar man ju inte skriva typ; 500mm nerderbörd idag, utan snarare; "Ljummet vatten upp till knäna! Kissnödig! Och dom jävla myggorna börjar attackera mej på torget, precis innan kvällsskuren."
Lite intryckmässigt användbart, helt enkelt.
 
Top