Nekromanti VÄRMEDÖD Nalle Puh, förberedelsefas

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Min personliga åsikt är att de viktigaste aktörerna är:

Puh
Nasse
tiger
kanin
Ior

men jag skulle kunna tänka mig att ha med
Kristoffer Robin.

men vad tycker ni andra?
håller ni med mig eller tycker ni att det finna andra viktigare karaktärer?

//Lukas som inte kan låta bli att länka till http://www.youtube.com/watch?v=sQcWSmL9HNI
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Observera att ni FÅR välja bort också. Jag vill inte att det här partiet ska ta för lång tid, helst skulle jag se att ni fokuserade på typ 3 eller 4 karaktärer.

Finns det några antagonister i världen?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
krank said:
Finns det några antagonister i världen?
Nja. Heffaklumpar och tesslor, men så vanligt förekommande är de ju inte.

Jag håller förövrigt med Lu-kaazh. Efter nallen själv är Tiger och Nasse de viktigaste. Relationer då? Tja, Nasse och Nalle Puh är goda vänner. Tiger är väl mer något slags social-fall som blivit placerad i skogen för att lugna ner sig lite ...

Platser:
Nalle Puhs hus
Tigers träkoja

Träkojan brukar det hända saker i, lika så Puhs hus. Men Nasses hus är väl rätt tråkigt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Okej, har Vimes några åsikter? Kan han bekräfta att han vill vara med och spela?

"Goda vänner" är lite tråkigt som relation, men det funkar. Själv har jag nog tyckt att Kanin är viktigare än Nasse om jag måste välja, och dessutom är Kanins relation till Puh mer komplex och därmed mer intressant.

"Tigger" är det dock svårt att klara sig utan, men med honom och Kanin i gruppen får vi ganska intressant dynamik.

Åsikter?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag är med! Jag tycker att det vore dumt att cutta Kanin då han enligt min mening är den roligaste karaktären. Dessutom är spänningen mellan Kanin och Tigger något som är lätt att ta tillvara på. Dessutom får vi Kanins grönsaksland som intressant plats (varken Puhs eller Nasses hus säger mig något egentligen).

Så:
Puh
Nasse
Tigger
Kanin
tycker jag.

Antagonister har jag faktiskt ingen aning om... Tigger är ju något av en antagonist för Kanin. Men annars är ju antagonisterna/konflikterna/utmaningarna i Nalle Puh-sagorna för det mesta hjärnspöken.

Edit: Ska vi bara ha tre karaktärer tycker jag vi stryker Nasse före Kanin, likt krank verkar anse.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vimes said:
Edit: Ska vi bara ha tre karaktärer tycker jag vi stryker Nasse före Kanin, likt krank verkar anse.
Jag ger mig, Kanin är viktigare än Nasse.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Men är det hela världen att ha fyra aktörer då? Nasse är en bra sidekick till Puh, och jag tror att det kan bli kul saker där.

Platser (det räcker med tre?):
Puhs hus
Tiggers träkoja
Kanins hus med tillhörande grönsaksland

Spån på relationer:
Nasse har ju någon form av beroenderelation till Puh, trots att Puh egentligen är en tjockskalle är han Nasses trygghet i en värld som gör honom livrädd.

Kanin har någon form av nedlåtande vänskapsrelation till Puh, de är ju uppenbarligen vänner, men Kanin anser sig onekligen vara lite förmer än vad Puh är.

Tigger älskar alla samtidigt som han har ett gigantiskt ego, kanske förstår han inte riktigt att de övriga existerar utanför honom själv.

Kanin vill skydda sig själv och sitt grönsaksland från Tigger.

Hmm... den sista punkten var konkret i varje fall.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Vimes said:
Men är det hela världen att ha fyra aktörer då? Nasse är en bra sidekick till Puh, och jag tror att det kan bli kul saker där.
Fler aktörer = spelet tar längre tid. Tror jag. =)

Och antal platser ska vara lika med antalet aktörer.

Och varje aktör måste ha minst två relationer.


Specificera inte hur relationen yttrar sig (grönsakslandet), utan vilken relationen ÄR. Kanin stör sig på Tiger och känner sig hotad av hans kaos, till exempel. Hur sammanfattar man det i 1-2 ord?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag har uppdaterat spelplanen, eftersom ingen annan verkade vara på väg att göra det.

Nasse saknar en relation. Det här är lite intressant; kan det vara så att Nasse egentligen bara är ett bihang till Puh? Nåja, kom på en relation till som Nasse har, annars får ni inte ha med honom.

(Jag vill gärna se lite mer aktivitet)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
krank said:
Jag har uppdaterat spelplanen, eftersom ingen annan verkade vara på väg att göra det.

Nasse saknar en relation. Det här är lite intressant; kan det vara så att Nasse egentligen bara är ett bihang till Puh? Nåja, kom på en relation till som Nasse har, annars får ni inte ha med honom.

(Jag vill gärna se lite mer aktivitet)
Jag tycker det ser bar ut förutom att, jag tycker att tigers relation till kanin inte skall vara irritation objekt eftersom jag anser att att han gillar kanin och vill bli vän med honom.

Så kanske man kan kalla det "vill bli vän med"/eller kanske bara "vän"


//Lukas vars nästa inlägg blir nr 555 vilket betyder att han måste skriva något spec
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Lu-kaazh said:
Jag tycker det ser bar ut förutom att, jag tycker att tigers relation till kanin inte skall vara irritation objekt eftersom jag anser att att han gillar kanin och vill bli vän med honom.
Absolut, "irritationsobjekt" var alltså ett försök att sammanfatta, så att man kunde minnas vad man menade. Egentligen är det ju rätt komplext - Tigger gillar kanin, men kanin blir irriterad på Tigger. Men det blir för långt att skriva.

Sen är "vän" och "kompis" tråkiga relationer, och jag tyckte kartan behövde nåtslags konflikt =)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
krank said:
Lu-kaazh said:
Jag tycker det ser bar ut förutom att, jag tycker att tigers relation till kanin inte skall vara irritation objekt eftersom jag anser att att han gillar kanin och vill bli vän med honom.
Absolut, "irritationsobjekt" var alltså ett försök att sammanfatta, så att man kunde minnas vad man menade. Egentligen är det ju rätt komplext - Tigger gillar kanin, men kanin blir irriterad på Tigger. Men det blir för långt att skriva.

Sen är "vän" och "kompis" tråkiga relationer, och jag tyckte kartan behövde nåtslags konflikt =)
Men konflikten kan väll vara splittrad?
kan vi inte ha
Vän kontra irritationsobjekt vilket jag tycker sammanfattar det hela ganska bra

//Lukas som skrev två inlägg samtidigt och valde att det här inte skulle bli nummer 555.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Angående Nasse:
Åtminstone i Disneys TV-serie spelas det ju litegrann på att Nasse är imponerad av modiga och spontana Tigger. Det kanske kan vara något?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Möller said:
Angående Nasse:
Åtminstone i Disneys TV-serie spelas det ju litegrann på att Nasse är imponerad av modiga och spontana Tigger. Det kanske kan vara något?
Jag tycker att det låter bra. Lägg till det vetja!

//Krank, som gärna drar igång runda 1 i helgen
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
OK, kom igen nu! Jag har för dålig koll på Nalle Puh, ni måste försöka vara drivande själva!

Platser! Jag har hittat två i diskussionen hittills (Nalle Puhs hus och Tigers träkoja). Vad vill ni ha mer? Det behövs två till. De behöver inte vara bundna till aktörerna.

//Krank, vill komma igång med spelandet, det här går FÖR SEGT
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag har förresten tänkt såhär:

För att snabba på speltestet kommer jag inte att köra en scen per "runda" utan hela avsnitt. Jag tänker mig något i stil med tre dagar per avsnitt inkl. satsningsfas. Funkar det?
 
Top