Nekromanti [VÄRMEDÖD Nalle Puh] - Avsnitt 3

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Okej...

ingenting händer. Det finns inga tärningar på spelbrädet. Ingen skickade mig ett PM om mjölkning etc. Alla får en tärning.

Reglerna, som påminnelse:

AVSNITTET:
1) Varje runda ska vara ett AVSNITT, motsvarande en avgränsad berättelse i världen.
2) Första rundan tar slut på SÖNDAG, alltså på juldagen.
3) Om ni inte hinner nå något slags slut i berättelsen så blir det CLIFFHANGER (unikt för forumspelsformen).
4) Det första som ska hända nu är att någon bestämmer VAD FÖRSTA AVSNITTET HANDLAR OM. Denne person är VIMES.

SCENERNA:
1) Till skillnad från i det vanliga spelet, så turas vi inte om att sätta scener. Ni får fritt samberätta fram det hela.
2) Rollbesättning är lite först till kvarn.
3) Ni får berätta vad som helst, även inklusive andra spelares valda person eller personer.
4) Om ni misstycker om något som berättas, så kan ni lägga er TÄRNING på någon av de inblandade AKTÖRERNA. Om er motståndare då backar, så vinner ni konflikten. Om motståndaren också lägger sin tärning så kommer jag att slå två tärningar här hemma och meddela vem som vunnit konflikten.
5) När ni väl lagt ner er tärning, så ligger den kvar. Minska ert tärningsantal i rutan på "pappret" och skriv "1T" eller vad det nu kan bli på aktören som var inblandad i konflikten.


ENTROPIN:
1) När rundan är slut, äter entropin upp alla element som saknar RELATIONER (Sker alltså inte första rundan).
2) Under rundan ska alla spelare meddela via PM vilken, om någon relation de vill påverka, och om de vill MJÖLKA eller KÖPA LOSS.
3) Om SAMTLIGA spelare väljer att INTE påverka någon relation, så får alla spelare en tärning.
4) Om en spelare är ENSAM om att vilka påverka en relation, så får den påverka.
5) MJÖLKA betyder att man får ta upp till 2 tärningar från de aktörer relationen binder samman.
6) KÖPA LOSS betyder att man tar bort relationen och omedelbart får TRE tärningar.

LÄNK TILL SPELBRÄDET

Jag börjar känna det som att det är lika bra att lägga ner och förklara experimentet överstökat. Antingen är det formatet eller systemet som inte fungerar. Jag kommer helt klart att vilja hitta på nåtslags system för att se till så att saker försvinner även om ingen gör något. Det här blir ju bara statiskt.

Men, ETT försök till då. Har jag inte hört från ALLA TRE deltagare, minst ett inlägg i tråden och ett PM med vad ni vill göra under entropirundan, så lägger vi ner sen.

Vi avslutar på torsdag klockan 21:00. Hade tänkt onsdag, men jag åker neråt Nynäshamn då och kan inte garantera att jag finns tillgänglig.'


Såhär skrev Möller i förra tråden:

Tar vi kvällen nu?

Nalle Puh tar första vakten.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Va!? 30e december!? Jag läste 30e Januari. Dethär går inge bra.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
Jag saknar fortfarande både Vimes och Lu-kaazh.

Hör jag inget från BÅDA innan 2100 ikväll förklarar jag experimentet avslutat. Det har dock varit lärorikt, och jag kommer att skriva en liten rapport =)

Sedan kommer jag att föreslå "snabbregler" för speltest kring spelbordet i januari.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,573
Location
Rissne
...så gick det med det, ja.

Jag skapar en postmortemtråd lite senare, och funderar över vad som... inte funkade.
 
Top