Nekromanti Utveckling av föreningens verksamhet

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Begrav, börja om, hörni! ... Imho.

anth said:
Bunny said:
solvebring said:
Enklast vore, tror jag, om man inte ska börja krångla, att man när Rollspel.nu slutar hostas av Sverok, att man lägger ner Föreningen WRNU och startar på nytt med vilka som nu är intresserade – exempelvis att man går ihop bland dem som håller indierum, repetikon och liknande. Bäst gör man ju då i att exempelvis Stockholm-gänget som träffas för forumöl och är många som håller kontakten utgör en fysisk, faktisk sammanbunden styrelse osv. Imho. De kan träffas face-to-face, skriva papper på plats, hälsa på varandra och springa förbi varandra när detaljer behöver ordnas osv. Och när exempelvis Göteborgsfolket behöver hjälp, stöd, ersättning osv så hör de helt enkelt av sig och det ordnas via webben så som vi löser det mesta nu.
Det där låter inte ett dugg enkelt, tycker jag. Däremot håller jag med om att face-to-face är bättre, och tror att det vore ett stort fall framåt om styrelsen började hålla sina möten över Skype. Det är mycket vanligt hos geografiskt utspridda föreningar, och ger garanterat starkare teamwork-känsla än den något tradiga textbaserade mötesformen.
Håller med Bunny.
Låter krångligt att lägga ner en förening för att bilda en annan.
Jag uppfattar det som att de som är med i föreningen är de intresserade.
Dessutom tycker jag att föreningen ska vara verksam över hela Sverige.
Styrelsesammanträden över skype låter vettigt.
Mjo, ni har kanske rätt i det ni säger. Låter vettigt. Fast att styrelsen är samlad i säg Stockholm eller Göteborg hindrar ju inte att föreningen är verksam i hela Sverige. Det handlar ju bara om att underlätta pappersarbetet och göra styrelsen mer effektiv.

Men nåväl, eftersom jag troligen inte har någon annan framtid inom föreningen än i egenskap av eventuell framtida medlem så har jag inte mycket att tjöta för här. Det är bättre ni intressenter får sköta det. ... Jag kan bara inte låta bli att peta, av ren vana. :gremtongue: :gremsmile:
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Björn Wärmedal said:
anth said:
Anarchclown said:
Rollspel.nu är ett enormt forum. Att be folk att leta efter Repetikonspecifika saker på detta forum är inte effektivt. Jag har noterat detta efter att ha försökt rekrytera nya användare i 18 repetikon nu. Alltså. Ett eget litet forum, samt en länk till Rollspel.nu är IMO en bättre idé. Hursomhelst ser det skitbra ut.
Repetikon är inte i närheten av att vara tillräckligt stort för att ha ett eget forum.
Jag och du uppfattade saken olika. Jag uppfattade det som att wrnu är ett alldeles för stort forum för att med lätthet hitta det man söker, oavsett eget underforum eller inte.

Ett eget forum på egen sida kan eventuellt lösa det problemet, men då dras man istället med problemet att administrera ett helt eget forum.

Jag funderar på om man kan skriva en plugin till dokuwiki som jagar rätt på repetikon-trådar på wrnu åt en och lägger upp dem som en snygg lista med länkar på den egna sidan. Då måste man visserligen logga in på wrnu för att starta nya trådar eller för att svara i de man får länkar till, men det kanske kan funka som en mer fokuserad inkörsport till forumet iaf. Vad tror ni?
Egen sida går att lösa med nya forumsplattformen. Varför skulle någonn vilja läsa äldre trådar än senaste repetikontråden? Det är ju nekrofili.
 
Top