Nekromanti Utskriftsvänliga rollformulär?

Thodd

Veteran
Joined
12 Jan 2010
Messages
191
Location
Norrtälje kommun
jag vet inte vad andra tycker men kan tillägga att det bästa formulär vi gjorde när vi spelade (blev många olika upplagor) var på 3-4 sidor. Grundegenskaper o färdigheter på första bladet o andra saker på övriga blad gjorde att man inte alls stördes av att behöva bläddra ibland.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,709
Location
Värnhem, Malmö
Den Upplyste Despoten said:
Bobby Magikern said:
Det verkar vara en bedömning som Neogames är ganska ensamma om. Kolla runt på andra rollspelsföretags hemsidor, såväl inhemska som internationella: rollformulär finns att hämta, oavsett om vi snackar mastodonter som Wizards of the Coast och White Wolf eller små indieutgivare. Dessutom tror jag att försäljningen handikappas avsevärt mer av andra faktorer, i stil med att formulären inte finns att köpa.
Tiderna har förändrats också - för tio år sedan sålde rollformulärspack som smör i solen. Internet har ändrat detta beteende.
Det är det helt ogrundade intryck jag också har fått. Att begränsa tillgången på det där gamla viset känns lite mossigt, helt enkelt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Nu har jag gjort ett första försök med ett hyfsat utskriftsvänligt EON-formulär. Designat för att inte göra av med så mycket skrivar-toner.

Det följer det som finns i slutet av Spelarens Bok. Tvåsidigt alltså.

Har inte korrat det, så om nåt är rent felaktigt, hör av er!

Om intresse finns kan jag göra en fyrsidig version också... lite senare i veckan eller nåt.

DISCLAIMER: Jag spelar inte EON själv, så jag har placerat saker ungefär på samma ställe som i det vanliga formuläret. Var den mest optimala placeringen av olika saker är har jag därför ingen uppfattning om.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Nu har jag gjort ett första försök med ett hyfsat utskriftsvänligt EON-formulär. Designat för att inte göra av med så mycket skrivar-toner.

Det följer det som finns i slutet av Spelarens Bok. Tvåsidigt alltså.
Love it, nu snackar vi utskriftvänligt! Smidigt och tydligt, stilrent och plain formulär... Faller mig i formulärsmaken precis. Mer behövs inte och det är ändå inte kontorsgubbigt eller fult, bara stiligt naket. :gremsmile:

Har inte korrat det, så om nåt är rent felaktigt, hör av er!
Tja, en annan har ju nyss börjat läsa så jag hoppas att de mer erfarna gärna står för den biten.

Om intresse finns kan jag göra en fyrsidig version också... lite senare i veckan eller nåt.
Jag signar i alla fall för det intresset.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Bobby Magikern said:
Ser bra ut! Enda jag märker vid en kvick genomögning är att "Qadosh" stavas utan "u".
Kan finnas mer sånt eftersom jag skrev in allt för hand...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
Bobby Magikern said:
Ser bra ut! Enda jag märker vid en kvick genomögning är att "Qadosh" stavas utan "u".
Kan finnas mer sånt eftersom jag skrev in allt för hand...
Tja, sådant är ju alltid lika svårt. Det enda jag kan se utöver det Bobby säger, är att även Generositet, Kläder & Pansar, Vikt av övrig utrustning och Total belastning borde ha kolon[:] efter sig. Möjligen börde Övrigt också ha det, eftersom till exempel För- och nackdelar har det. Sedan vet jag inte om (5) vid Rykte ska vara där eller ej, för Rykte kan väl öka?
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Om man bortser från det ovan nämnda är det ett riktigt bra formulär, vilket jag torr kommer att användas flitigt iallfall inom vår förening i fortsättningen. Gör gärna en 4-sidig variant med särskild utrustning och valutor på sidan 2.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
OK, ska fixa till det då inom en inte allt för avlägsen framtid!

Först gör jag korret på det hår, såklart..
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,628
Location
Rissne
Arfert said:
Först gör jag korret på det hår, såklart..
Riktigt, riktigt snyggt formulär. Ser eventuellt ut att bli Eon för min spelgrupp också inom nåtslags framtid, kommer helt klart insistera på att använda ditt formulär =)
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
krank said:
Riktigt, riktigt snyggt formulär. Ser eventuellt ut att bli Eon för min spelgrupp också inom nåtslags framtid, kommer helt klart insistera på att använda ditt formulär =)
O___O Krank spela Eon? Jag trodde att... Vad fan.

//Kraetyz, har sett allt
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Och sedan tror jag att mina spelare kommer att klaga om jag ger dem Ob1T6-handade vapen, så 'Ob' från fattningskollumnen på närstridsvapensektorn bör tas bort.
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
O___O Krank spela Eon? Jag trodde att... Vad fan.

//Kraetyz, har sett allt

Jadu Domedagen är nära nu. Ett av sju tecken för dess undergång har siktats.


/Poseur lite rädd faktiskt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Duncan said:
Och sedan tror jag att mina spelare kommer att klaga om jag ger dem Ob1T6-handade vapen, så 'Ob' från fattningskollumnen på närstridsvapensektorn bör tas bort.
OK, det måsta jag fixa i så fall....
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Duncan said:
Och sedan tror jag att mina spelare kommer att klaga om jag ger dem Ob1T6-handade vapen, så 'Ob' från fattningskollumnen på närstridsvapensektorn bör tas bort.
Nu är det fixat, se bifogad fil!
 

Attachments

Top