Ymir;n169508 said:Vad Chronopia har är en mothafuckin' skitbra världspresentation, i form av den (implicerat) gamla veteranen som berättar subjektiva anekdoter för två gröngölingar som är nya i stan. Den är fullpackad av awesome och lösa trådar, och innehåller några av de bästa tankar om alver som jag nånsin sett.
Sedan kan man eventuellt skita i alla moduler som kom ut därefter, men grundbokens världsbeskrivning är och förblir the shit. Att Boken om Äventyrsspel ägnar blott ett enda uppslag åt Chronopia, och avfärdar det med "ingen kommer någonsin att känna nostalgi över de här produkterna", var smått förolämpande för mig och en total dealbreaker vad gäller den bokens eventuella kvalitéer.
Ja, ja och även JA!Ymir;n169508 said:Vad Chronopia har är en mothafuckin' skitbra världspresentation, i form av den (implicerat) gamla veteranen som berättar subjektiva anekdoter för två gröngölingar som är nya i stan. Den är fullpackad av awesome och lösa trådar, och innehåller några av de bästa tankar om alver som jag nånsin sett.
Sedan kan man eventuellt skita i alla moduler som kom ut därefter, men grundbokens världsbeskrivning är och förblir the shit. Att Boken om Äventyrsspel ägnar blott ett enda uppslag åt Chronopia, och avfärdar det med "ingen kommer någonsin att känna nostalgi över de här produkterna", var smått förolämpande för mig och en total dealbreaker vad gäller den bokens eventuella kvalitéer.