Jag är ju rätt bra på snacka och hyfsat socialt begåvad kan man väl säga, åtminstone för det mesta

jag är dessutom rätt kvicktänkt vilket ger klara fördelar I spel överhuvudtaget.
Det ger mig ofta en ganska central roll, vilket är både bra och dåligt.
Fördelar är ju att jag kan spela kvicktänkta tjuvar, luriga mariner, gamla gubbar och karismatiska ledare, och mycket däremellan.
Nackdelen är att jag får ofta ledarrollen trots att jag kanske spelar någon som verkligen inte är en ledare.
Visst är det ju så att alla är olika och jag har spelat med spelare som verkligen inte passar som ledare för att de inte är så bra på driva Spelet framåt eller snacka sig igenom saker. Ibland kunde det enkelt varit löst med just ett slag.
Jag är kluven I frågan. Å ena sidan känns det som att en stor del av våra roliga spelkvällar blivit förstörda om vi bara slagit slag istället, för ska man slå utan att behöva säga något kommer det nog ofta bli "jag slår ett övertyga" istället för att man behöver faktiskt övertyga.. Å Andra sidan, hur många gånger har jag kommit med grymma argument för att sedan måsta slå ett slag som lika gärna kan misslyckas.
Det är Samma sak som att I strid beskriva anfallet före man slår, som ett grovt men dåligt exempel:
"Jag slungar mig fram, drämmer till motståndaren med min sköld för att sedan sticka spjutet I magen på denna" *slår tärning... 1* "du kastar dig fram och snubblar"
Sånt leder snabbt till ett "jag anfaller".
Så rimligen gäller Samma princip I Andra fall. Måste man slå efter blir man mindre motiverad beskriva något coolt.
Jag jobbar på det I mitt system.