Nekromanti Utrustning

Joker

Veteran
Joined
30 Dec 2002
Messages
79
Location
Malmö
En liten snabb fråga som jag bara behöver lite förtydling/åsikter i...

Startutrustningarna i de tre olika karaktärerna. Samlar man på sig dem (utom bostad) eller tar man bara den som karaktären fick senast? Det känns ju lite konstigt om karaktären får en sportbil för varje karaktär eller motsvarande. Å andra sidan kan det kännas fattigt om personen bara äger solglasögon...

Vad tycker ni andra? Hur gör ni?

// Joker

...smärta är bara vekhet som lämnar kroppen...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Han behåller det han fick från sista perioden, om man inte tycker att han fick behålla tjänstebilen från perioden innan. Så kör vi iaf.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Det står under varje yrke huruvida man får behålla utrustningen eller inte.

Jobbar man som läkare tre yrkesperioder får man BARA de sista koderna, och åker man i fängelse får man knappt behålla ett skvatt.
 

Danilow

Veteran
Joined
3 Oct 2001
Messages
37
Vi brukar låta karaktärerna behålla enskilda föremål från tidigare yrkesperioder, tex. legala och illegala vapen, ev. specialutrustning osv. Likså brukar karaktärerna få välja bostad av de tre generade. Så gör vi även med fordon.

Viktigast tycker i alla fall jag är att det känns rationellt. Har man som gängmedlem fått ett baseballträ är det kanske naturligt att behålla det om han sedan blir affärsinnehavare, men blir han däremot soldat så känns det förnuftigt att han inte tar med sig sitt gamla baseballträ.

Som SL brukar jag vara ganska generös med vad de får behålla. Om rp ändå tänker gå iväg och köpa ett baseballträ är det coolare om han har kvar sitt gamla från ungdomens glada dagar.

Enligt reglerna får man behålla allt man samlar på sig utom dubletter samt extra bostäder. Hamnar man i brottsregistret ryker alla legala vapen, hamnar man i fängelse ryker det mesta och hamnar man på gatan (blir hemlös) ryker allt.

/d
 
Top