Nekromanti Utrustning och naturligt försvar

hyperdrive

Veteran
Joined
6 Jun 2000
Messages
193
Location
Uppsala
Jag har spelat StarWars ett tag nu och nyligen köpt Wheels of Time. Bägge spelen har ett klassbaserat försvar som inte är kompatibelt med utrustningen, dvs antingen har man en helrustning i mästersmidd metall eller så har man stråtrövare level 12-bonus försvar, vilket ibland tom kan vara högre än helrustningens försvar. Frågan blir då varför man ska använda rustning alls om man ändå har bättre försvar utan. Jag har funderat på olika lösningar och fått det att fungera hyffsat i starwars där rustningen skyddar WP med damage reduction men i Wheel of Time använder man HP istället och jag blir inte klok på hur man patchar den här 'buggen'. Någon som har funderat på saken? Åsikter?

Mvh
Kristofer
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Meningen är väl att rustningen fungerar som en "krycka" för de som inte är tillräckligt hårda för att få ett bra klassförsvar.

En möjlighet skulle kunna vara att räkna klassbonusen som en Dex-bonus, på så sätt skulle ju rustning och klassbonus vara kompatibla upp till en viss gräns. En annan möjlighet är att göra ett feat som tillåter kombination av klass- och rustningsbonus.
 
Top