Nekromanti Utmaningen - Samla upp alla lösa tradar!

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
(Jag vet att det ar oerhort irriterande att jag saknar 3 bokstaver, men jag bor i Costa Rica for tillfallet)

Som jag nyss namnde har jag bott i Costa Rica i 3 manader och detta har inneburit att jag inte kunnat spela rollspel pa hela denna tid. I allmanhet ar det mycket do-tid pa en ny plats innan man vant sig och abstinensen pa rollspel var ocksa stor. Jag forsokte dova den genom att tanka pa alla underbara gamla aventyr som man har bakom sig.

Da insag jag ocksa det fruktansvarda i alla de losa tradar som jag och andra spelledare lamnat efter sig, hjaltar som avbrutits just innan de ska radda varlden och klapare som lamnats hangande i luften i nagon cliffhanger. Jag pratar forstas om spelledaren som tappar suget.

Det maste vara det varsta som finns for en spelare! Du har engagerat dig i aventyret, du har kallsvettats och du har satt dig in i nya regelsystem bara for att sedan, p.g.a att all makt ligger i en sliten spelledares hand, inte kunna avsluta aventyret!

I och med att jag nu flyttar hem utmanar jag darfor mig sjalv och alla andra spelledare dar ute att forsoka ruska upp era gamla oavklarade historier ur minnet och [ispela klart dem[/i]!

For mig innebar detta att rota riktigt mycket i dammet pa hjarnvinden och hitta igen bade suget och de gamla oavklarade aventyren. For mig innebar detta:
- Ett okenaventyr i Eon fran nar jag var 17 (idag 23)
- Ett Space Opera-aventyr som ar nagra ar gammalt
- En Drakar och Demoner-kampanj som paborjades 2005 och inte spelats pa sen 06.
- Ett Sagan om Ringen Epos som inte kom langre an nagra spelmoten, men som jag tankt igenom alldeles for vackert for att inte spela klart det

Beratta om vad ni tycker om idéen och om era egna gamla vrak till aventyr
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,496
Location
Helsingborg
Beratta om vad ni tycker om idéen och om era egna gamla vrak till aventyr
Eftersom äventyren har dött ut så har de dött ut av en orsak, fast jag gillar din tanke. Personligen tycker jag att enda anledningen till att ta upp ett äventyr igen är om spelarna kommer ihåg det och efterfrågar det. Tar du upp det i diskussioner så kommer spelarna (utifrån mina erfarenheter) hylla vissa scenarion på diverse sätt och så kan du återuppta dem.

I min nya spelgrupp så har följande runnit ut i sanden:

Kandrakampanj med EDoD-reglerna. Varför den kampanjen dog var för att jag behövde testa reglerna på ett episkt plan. I dagens läge testar jag de utvecklade Matinéreglerna (EDoD++) med en annan kampanj. Om jag ska ta upp Kandrakampanjen så behöver jag inte bara försöka slänga in de nya spelarna, utan även konvertera de gamla rollpersonerna till det nya systemet. inte för att det är jobbigt, men jag orkar nog inte med det.

I Feng Shui så spelade vi bara one-shots men jag hade en underliggande historia som jag tänkt efter ett tag skulle veckla ut sig. Detta för att jag är medveten om att när jag planerar en större kampanj så brukar det rinna ut i vattnet. Dock så blev jag så trött på att (improvisations)spelleda att spelarna lyckades fula till det och paja allting.

/Han som är trött på att spelleda så nu har det mesta runnit ut i sanden
 
Top