Nekromanti [Utmaning]Skapa en fisktank.

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Det har varit en del prat om fisktankar, och hur man skapar dem på senaste tiden. Jag fann det intressant att se de olika metoderna som togs upp, så jag vill ha mer! Därför utmanar jag er till att skapa en fisktank med följande tema: Vilse.

1. Fisktanken skall helst inte vara bunden till ett visst system (alltså ingen regelmekanik).
2. Inlägget får gärna illustrera den metod du använde. Feel free att bifoga eventuella filer om detta hjälper.
3. Äventyret får utspela sig i vilken värld som helst; ta någon du känner dig inspirerad av.

De av oss som vill får gärna lägga upp sitt bidrag innan Måndagen den 18:e april (23:59), men jag läser gärna bidrag som kommer in senare än så också. Alla som har givit ett komplett bidrag vid deadlinen kommer att få en virtuell kram, men även senare bidrag kan såklart få vara med. Om man är intresserad kan man även få en pdf-fil med samtliga bidrag (som lagts upp innan filen är färdigskriven) sammanställda utmailad. Filen lär knappast vara ett mästerverk, men det är något jag lär göra ändå.

Lycka till!
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag kommer annars arrangera en fisktank relaterad just till temat Vilse på Gothcon om två veckor...kan dela med mig av dess text senare, men jag måste fråga min medförfattare först, så efter konventet nån gång.

Just sayin'.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,618
Location
Huddinge
Kul utmaning!

Jag skulle vara med om jag hade tid men tyvärr så flyger jag idag till England.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Borde kunna skriva ihop något, beror på hur mycket tid jag anser mig ha över efter allt som jag måste göra.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
*hittar en handske*
*tar upp handsken*

Jag antar utmaningen!

Det är väl okej att lämna hela bidraget som en pdf? (Du skriver "inlägg" och talar om bifogade filer, men det går väl bra vilket som..?)
 
G

Guest

Guest
Jag är på! Ska åka en jävla massa tåg i helgen så det här blir ju en ypperlig sysselsättning.

Edit: Blev inget av det här. (bakfull som ett lik)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Inser att jag inte kommer att kunna hålla deadline (pga. en massa privat strul jag måste ta itu med), men bidrag kommer senare under veckan.
 

Nabu

Warrior
Joined
8 Jan 2009
Messages
354
Location
Umeå
Ja, även jag har varit synnerligen upptagen. Mitt bidrag kommer dock så småningom ...

Jag lade mest till deadlinen för att få någon struktur på det.
 
Top