[Utmaning] nämn spel jag aldrig hört talas om

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
Ett spel jag och @DeBracy körde en speltestversion av som jag minns riktigt otäckt roligt var Showdown. Typ spel för att parallellt som en spelar ut slutstriden mellan två fiender också berätta deras bakgrundshistoria och varför de nu slåss. Rollspel för två. Visste inte att det hade släppt ens så nu klart också:


Och på temat rollspel för två är ju Beast Hunters lite från samma period som Mortal Coil, så kanske kan vara något. Rollspel för två om att övervinna utmaningar, döda stora bestar och få koola tatueringar. https://cwgriffen.itch.io/beast-hunters
 

PhilArt

Patafysike Doktor
Joined
19 Sep 2004
Messages
705
Location
Malmö
I händelse av att du inte hört talas om Travellers on a Red Road tycker jag du ska läsa det.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Kingdom of Nothing
Ni spelar vad som tycks vara uteliggare, men egentligen kämpar de för att skydda mänskligheten att svepas in i intigheten. Finurligt system där man satsar mynt som läggs i en påse och så kan man tigga till sig mynt från andra deltagare.
 

koraq

Swordsman
Joined
1 Jan 2016
Messages
555
Location
Uppsala
"Ska gå att få tag på" är ju lite svårtolkat. Många spel är ju inte i tryck, men ändå lätta att hitta på andrahandsmarkanden.

Jag skulle vilja dra en lans för Talislanta som ett fantasyspel som känns så där färgstarkt, förunderligt och magiskt som fantasy enligt mig helst ska vara. Fjärdeutgåvan är enligt mig bäst. Går att få tag på via arkivlänken, helt legalt. Vet inte om det är okänt nog, för det har ju förkommit i annonser i Dragon så sent som 1990-tal.

Ett annat intressant spel är Dead of Night som jag tycker lyckas göra horror med lagom mycket regler.
 
Top