Nekromanti Utmaning: Minimal skräck

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Angående utmaningens regler

Är det bara jag som tycker att begränsningen skulle varit tre satser eller möjligen 20 ord istället för tre meningar? Det är förstås lite sent att påpeka det nu men kanske till nästa gång (om det blir någon sådan?).

Varför jag tycker så är väl rätt uppenbart när man ser på vissa av bidragen till utmaningen, då det känns som om punkterna bara ersatts av alla möjliga underliga tecken, fast jag kan ju inte säga att ni bröt mot några regler eftersom reglerna är just tre meningar och de flesta bidragen är bra men de borde inte varit i den här tråden, om ni förstår vad jag menar?

Och nej, jag är inte särskilt sur eller ledsen, jag bara tycker att ni borde vara mindre "koboldiga"... :gremgrin:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Angående utmaningens regler

Är det bara jag som tycker att begränsningen skulle varit tre satser eller möjligen 20 ord istället för tre meningar?
Det var iofs inte menat som en seriös tävling, bara som ett sätt att få lite kreativ fart på skräckforumet. Jag trodde att förstapriset var en dead giveaway...

Varför jag tycker så är väl rätt uppenbart när man ser på vissa av bidragen till utmaningen, då det känns som om punkterna bara ersatts av alla möjliga underliga tecken, fast jag kan ju inte säga att ni bröt mot några regler eftersom reglerna är just tre meningar och de flesta bidragen är bra men de borde inte varit i den här tråden, om ni förstår vad jag menar?
De visar bara att de inte kan få något sagt på ett koncist sätt. :gremgrin:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Re: Angående utmaningens regler

"Det var iofs inte menat som en seriös tävling, bara som ett sätt att få lite kreativ fart på skräckforumet. Jag trodde att förstapriset var en dead giveaway..."

Ja, och det gick ju ganska bra kan jag ju milt påstå, och det gjorde mig glad även om romaner inte var vad jag väntat mig i en tråd för bidrag på tre meningar. :gremsmile:

"De visar bara att de inte kan få något sagt på ett koncist sätt. :gremgrin:"

Ha! Kobolder! Omständiga kobolder dessutom! :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Finalen

Det här var ett lyckat expriment, Troberg. JAG lärde mig en del om skräck, som ni kan se.
Det var ungefär det jag ville åstadkomma, att man skapar en känsla för vilka detaljer som väcker skräckkänslorna. Har man den känslan kan man sedan använda den i godtycklig skala.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Ett bidrag till från mig

"Fyfaen vilket trist forum rollspel.nu har, jag ska fanemej aldrig mer kolla där" sa Yassilus med ett elakt skratt. Förfärat tittar hans forumkamrater på när han försvinner bort från inloggade sidan. Sen var han borta...

---

Och, nej ni behöver inte vara oroliga... Jag skämtar bara... :gremwink:
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,548
Location
Helsingborg
Re: Ett bidrag till från mig

"Och, nej ni behöver inte vara oroliga... Jag skämtar bara..."
Det var det jag var orolig över.. :gremwink:

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som inte kunde låta bli
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
*morr*

"Det var det jag var orolig över.. "

(Ja, jag ignorerade smileyn...)

:gremfrown: Ni vill inte ha mig. Min depression har belägg. Snyft...

*tuggar på sin toffel*

:gremgrin: :gremwink:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Så här, ungefär

Hon minns inte längre de grymma, men det rycker ännu i nerverna varje gång hon hör fotsteg bakom sig. En gång visste hon vilka hon fruktade och hur de kunde övervinnas, men sedan de försvann har hon förträngt varför kroppen så gärna vill springa. Hon minns inte längre hur hon försvarade sig, och fotstegen inatt är alltför välbekanta.
 

Cad

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
127
Location
Jkpg
...

7,9,13 9 14,9 20,16,21,10,4 5,19

14,9,13 18,28 12,28,10,19 14,9,4

18,5,13 7,9,18,4,12,1 1,14,11,1,22 8,3,15 1,14,13,15,19
 

hraufnir

Swordsman
Joined
25 Sep 2003
Messages
772
Location
Luleå
Det var kallt och luften var fuktig efter ett ständigt regnande den senaste veckan, och den fallfärdiga kåken läckte som ett såll. De gamla golvplankorna gnisslade och gnällde under hennes fötter, hon stannade till och hennes steg ekade bort i tystnaden och det ständiga droppandet. Hon började undra var Johan tagit vägen och ryckte till när en kall droppe regn föll ner innanför hennes jacka, sedan droppade det varmt...

*gissa var Johan var*
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Nu fick du mig sugen på att skriva igen.. :gremsmile:

"Ja du. Nu tar jag fram Handsken."


PS: Lain är suveränt. (ang avatar)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Men vem är vinnare? (OT)

Jag är bekräftelsenarkoman. Och i viss mån tävlingsmänniska. Och sportnörd major , som de skulle säga i "Otherland".

Kom igen nu, vem vann?

Nej jag vet att det inte är det viktiga, men kom igen nu Troberg, världens häftigaste Brödrost står på spel...

Inget- "det ska inte vara nån som vinner, för det finns ingen sådan...alla är vinnare för..."

EN vinner- resten försvinner!

Hmpf.

----

Okejrå, jag vinner då.

Tack! Skitkul att vinna när det var så bra motstånd!

/Basenanji, den frustrerade Efriten från Skuger.

Ps. Nej, detta inlägg var bara till 40% allvar... :gremwink:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Men vem är vinnare? (OT)

Okejrå, jag vinner då.
Inte en chans, jag tror att du är för lättskrämd för att utsättas för Risings brödrost... :gremgrin:

Skämt åsido, en vinnare är utvald. Namnet hemlighålls dock av säkerhetsskäl.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Konspirationen har nått även detta forum! (OT)

Som alla anhängare till Kult vet så existerar det ALLTID en gigantisk konspiration runt hörnet, bara man anstränger sig att se den!

-----

Troberg- ditt försök att dölja vissa obehagliga fakta undgår ICKE min känsliga näsa.

Hö! "Säkerhetsskäl"... Jojo...

:gremgrin:

/Basenanji, som fortfarande vill VINNA Risings brödrost. Åtminstone i tröstpris...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,603
Re: Konspirationen har nått även detta forum! (OT)

Basenanji, som fortfarande vill VINNA Risings brödrost.
Priset var inte brödrosten, det var rätten att bli skrämd av den.

Troberg- ditt försök att dölja vissa obehagliga fakta undgår ICKE min känsliga näsa.

Hö! "Säkerhetsskäl"... Jojo...
Han vet för mycket, skicka in städpatrullen.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Existensialistisk Skräck

Vid närmare eftertanke så tror jag att en bättre version av den här skräckisen hade varit:

"Döden. Tänk på det."

Fast det funkar mycket bättre på engelska:

"Death. Think about it. No really... Think about it."
 
Top