Utmaning: Megadungeon 2023

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Såååå… Om jag sätter en grej i rum 135 eller så som gör att det är omöjligt att klara DÖ men man får inte reda på det förrän i sista rummet… Är det ok eller för mycket av en dick move?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Såååå… Om jag sätter en grej i rum 135 eller så som gör att det är omöjligt att klara DÖ men man får inte reda på det förrän i sista rummet… Är det ok eller för mycket av en dick move?
Låter som om det är ganska högt på dick-skalan, om det inte är i pedagogiskt syfte för att lära spelarna att livet är meningslöst.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,483
Låter som om det är ganska högt på dick-skalan, om det inte är i pedagogiskt syfte för att lära spelarna att livet är meningslöst.
Jag tror jag snällar upp det.. Det är för långt in för att vara pedagogiskt.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Hm... Jag hade lagt upp mina bilder på imgur, och de verkar ha pajat ihop fullständigt.

Få se om det kommer igång igen så jag kan lägga upp veckans skörd, eller om jag måste hitta något annat sätt.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Slutet på månaden är en avdelning lite vid sidan av där en grupp letar efter skatter i en mestadels kollapsad avdelning.



 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,893
Location
The Culture
Jag borde ha lagt upp den här sektionen på ett annat sätt. Jag ville att ett område ska ha varit helt avgränsat, så att det inte finns några levande varelser där förutom råttor. Detta kombinerat med att det ska ha varit det kungliga palatset gör att det blir lite långtråkigt. Nåja, jag har i alla fall två intressanta saker planerade innan månaden är slut.







 
Top