[Utmaning] Köpfritt 2026

Varför droppade du din fysiska pledge? Var det något kring modulen i sig?
Främsta skälet var att jag insåg att jag redan har mer Shadowdark-material än jag kommer att hinna spela de närmaste åren, åtminstone med den här takten. Plus att jag har kvar min PDF-pledge, så jag kommer att kunna använda Western Reaches ändå.

Främsta skälet var att jag insåg att jag redan har mer Shadowdark-material än jag kommer att hinna spela de närmaste åren, åtminstone med den här takten. Plus att jag har kvar min PDF-pledge, så jag kommer att kunna använda Western Reaches ändå.
Något du kan rekommendera? Jag blev lite besviken att jag upptäckte Shadowdark efter att Western Reaches-KS:en redan var klar.

Något du kan rekommendera? Jag blev lite besviken att jag upptäckte Shadowdark efter att Western Reaches-KS:en redan var klar.
Jag tycker den första iterationen av Cursed Scroll, Diablerie!, är peak Shadowdark. haft mycket kul med den kampanjmiljön!

Western Reaches kommer garanterat att bli väldigt bra! Kelsey Dionne har så många kloka tankar kring speldesign. Men jag är inte helt säker på att jag behöver en samlad spelvärld till Shadowdark.

Varför besviken? Du kan ju köpa Shadowdark redan nu, och WR inom kort. Till ett billigare pris via svenska butiker.
Mest för att jag tycker det är roligt att vara med på kickstarters. Men själva grundspelet har jag redan, inköpt på Alphaspel :)

Jag har redan kört en mindre dungeon med min åttaåriga son. Han spelar en trollkarl som av outgrundlig anledning heter Giggy Mango. Men han är väldigt förtjust i Burning Hands.

Western Reaches kommer garanterat att bli väldigt bra! Kelsey Dionne har så många kloka tankar kring speldesign. Men jag är inte helt säker på att jag behöver en samlad spelvärld till Shadowdark.
Jag behöver nog inte heller det egentligen. Men det har inte stoppat mig tidigare.

Spelledde den nya startboxen till One ring som jag köpte förra året. Jag fick mersmak och kommer nog att köpa det jag saknar till andra utgåvan men har inte bråttom alls att köpa. Har lite mer eller mindre konkreta planer för Arkand som snart dyker upp på posten snart. Dessutom är jag inte alls immun mot allt prat här om Shadowdark. Ska ladda ner quickstarten till det som är gratis och tänker att det blir inget köp förrän den är spelad och om jag planerar att spela mer efter det.

Jag sålde de engelska versionerna av Arkand och Magiboken, som jag råkat backa istället för de svenska. Så jag har definitivt utrymme att köpa den svenska Arkand-boken efter sommaren :) Magiboken kan någon som vill spela magiker få köpa :D

Ropade in den svensk versionen av Arkand på Tradera. Eftersom jag inte använt några av mina frikort och dessutom sålt av rollspelsprylar för drygt 2 000 så känns det som att jag kunde unna mig att backa Astrolabs (Helmgasts) DoD23-version av Sirenens klagan :)

Ropade in den svensk versionen av Arkand på Tradera. Eftersom jag inte använt några av mina frikort och dessutom sålt av rollspelsprylar för drygt 2 000 så känns det som att jag kunde unna mig att backa Astrolabs (Helmgasts) DoD23-version av Sirenens klagan :)
Jag backade på digital nivå - är ingen DoD-spelare, men känns bra att stötta andra forumiter!

Back