[Utmaning] Folköl och Dunkadunka

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag skriver så det knakar! Men vi får se om jag lyckas få till en bra knorr på slutet. Än är det mest platsen och situationen som är ball, och jag jobbar på en plått. Det är svårt att hitta något utan att det blir banalt.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,389
Jag skriver så det knakar! Men vi får se om jag lyckas få till en bra knorr på slutet. Än är det mest platsen och situationen som är ball, och jag jobbar på en plått. Det är svårt att hitta något utan att det blir banalt.
Awesome! Hejar på dig! Gott om tid fortfarande! :D
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,321
Location
Helsingborg
Håller på att skriva på ett Haunted House scenario som jag kallar "Folkhemmet". Det går frammåt i lagom takt.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,321
Location
Helsingborg
Jag vill påminna om att våran deadline är nu på Fredag (Fredag midnatt). Det är 4 dagar bort, vilket är lagom lång tid för ett sista ryck.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Jag har kört fast. :confused: Jag har en bra plats och en bra backdrop, men saknar vad som faktiskt ska dra in rollpersonerna dit. Själva quest hooken, så att säga.

Ska försöka komma på något innan deadline, men vi får se hur det går.
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
801
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Här kommer mitt bidrag: Mörk Borg som det hade sett ut om Svenne Rubins ersatt doom metal som inspirationskälla.
Det är fan inte ofta hembygden nämns i rollspel. Senaste gången jag såg det var i nån hemskriven modul till Wastelands, där Dala-Järna var högborg för ett rövarband.

GENI!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,619
Location
Göteborg
Jag har en idé och allt, och tycker att det är en ball utmaning, men jag lade all min rollspelamakartid på Aliatra den här månaden. Nu är provtryck beställt på det, men jag har inte tid och ork kvar innan månadsslutet.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,389
Hade mer ambitiösa planer på att utveckla min scenariogenerator mycket mer, men tidsbristen slog till. Jag putsade till den lite och snyggade till layouten i varje fall.
Apor kommer dyka upp och ge folk korrupta superkrafter nästa gång jag kör en superhjälte grej! :D
 
Top