[Utmaning] Ettbladsscenarion 2.0!

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Nog fasen hann jag med ett till! Jag presenterar Ibn-Gauls Hemlighet till Svärdet sång (Forbidden lands). Denna gång i Pamplettformat :) Äventyret är enkelt att konvertera till vilket regelsystem som helst egentligen.

1634247687997.png

Ett spännande lite scenario som utspelar sig i byn Vildhem. En by som döljer en hemlighet de inte själva vet om.

"I den mörkaste av tider besökte fem riddare av den Röde Ordern, klostret i Vildhem för att lämna en handfull reliker vars magi säg vara otrolig. Folk som varit på besök i Vildhem pratar om skatter på fälten utanför. De flesta verkar ändå bara komma dit för att se klostret."

1634247977858.png
 

Attachments

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jav ville väldigt gärna skriva ett äventyr till ett franskt rollspel, skrivet på kantonesiska, i den vaga förhoppningen att en ironisk internetpublik skulle rösta fram det och tvinga den där podden att försöka spela det. Hade deadline varit på söndag så hade jag nog gjort det, men nu blev det tyvärr inte så.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,308
Location
Göteborg
Jav ville väldigt gärna skriva ett äventyr till ett franskt rollspel, skrivet på kantonesiska, i den vaga förhoppningen att en ironisk internetpublik skulle rösta fram det och tvinga den där podden att försöka spela det. Hade deadline varit på söndag så hade jag nog gjort det, men nu blev det tyvärr inte så.
Jag hade röstat men inte ironiskt, jag är aldrig ironisk.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Förra året har jag för mig att vi röstade på vår favorit. Jag skulle vilja framföra ett blygsamt önskemål om att få rösta på flera bidrag, kanske 3, och rangordna dem. Men det är ju bara jag.
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Jav ville väldigt gärna skriva ett äventyr till ett franskt rollspel, skrivet på kantonesiska, i den vaga förhoppningen att en ironisk internetpublik skulle rösta fram det och tvinga den där podden att försöka spela det. Hade deadline varit på söndag så hade jag nog gjort det, men nu blev det tyvärr inte så.
Jag hoppas innerligt inte att folk röstar med ironi :( då har ju allt arbete som vi andra gjort liksom varit lite meningslöst.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,711
Location
Eskilstuna
Jag hoppas innerligt inte att folk röstar med ironi :( då har ju allt arbete som vi andra gjort liksom varit lite meningslöst.
Själv känner jag att belöningen helt är att ha skapat något. 😉

Förstår att tävlingsmomentet ger lite extra eld för många, men personligen ser jag det mer som ”utmaning” än som ”tävling”.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Själv känner jag att belöningen helt är att ha skapat något. 😉

Förstår att tävlingsmomentet ger lite extra eld för många, men personligen ser jag det mer som ”utmaning” än som ”tävling”.
Jag håller med! Det har varit jättekul att skapa och det var utmaningen som fick mig att göra det. Samtidigt tycker jag att röstningen ska bli kul. Bidragen skiljer sig ju ganska mycket och det är spännande att se vad som lockar röster, oavsett om de är ironiska eller ej!
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Jag håller med! Det har varit jättekul att skapa och det var utmaningen som fick mig att göra det. Samtidigt tycker jag att röstningen ska bli kul. Bidragen skiljer sig ju ganska mycket och det är spännande att se vad som lockar röster, oavsett om de är ironiska eller ej!
Jojojo självklart, men att folk röstar med ironi känns ju inte rätt alltså "Jag röstade på den här för den var så dålig!", det känns ju lite underligt menade jag mest (inget bidrag är dåligt för den delen men ni fattar kanske poängen?)
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,006
Jojojo självklart, men att folk röstar med ironi känns ju inte rätt alltså "Jag röstade på den här för den var så dålig!", det känns ju lite underligt menade jag mest (inget bidrag är dåligt för den delen men ni fattar kanske poängen?)
Ja, fattar poängen, och det känns konstigt om folk röstar på saker de tycker är dåliga, som ett hån. Däremot är jag helt fine med att folk röstar på bidragen de tycker är konstigast, roligast, bäst eller överhuvud taget fångade deras uppmärksamhet.
 

Ruu

Veteran
Joined
13 Jan 2018
Messages
15
Här kommer ett bidrag till Astro Inferno. Eftersom spelet inte är klart än så är detta är mest för att visa lite atmosfär och tankar kring hur äventyr och kampanjer skulle kunna se ut. Men tycker det blev ganska kul iaf. Lade ett addendum med lite gear och loot på en baksida tillsammans med lite epilog. Går säkert att konvertera till andra system men det är väldigt rotat i Astro Infernos värld.

Heart of a Baron

HoaB.jpg
 

Ruu

Veteran
Joined
13 Jan 2018
Messages
15
Den underbara syster Skylla från Skuggkatedralen av Blodbad har varit behjärtansvärd och lämnat in editerad version av mitt bidrag Heart of a Baron, godkänd av Skuggkatedralen. En directors cut om man så vill. Handstilen på Skylla är inte den bästa men på det stora hela kan denna version förhöja upplevelsen något och på samma sätt grumla den då Skylla är något av en expert på att förklara skeenden men också tolka in och komma med högst personliga värderingar.

Heart of Baron - Sister Scyll of the Shadow cathedral of Carnage EDITION

HoaBE.jpg
 
Top