[Utmaning] Ettbladsscenarion 2.0!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
Jag skrev ett!

Min grej som jag skrev om i tråden om "dumma grejer som du ändå vill skriva" var Mutant Chronicles med bortfilade serienummer och ett extremt mycket enklare och snabbare regelsystem.

Så jag tänkte att jag skulle göra något sånt som enbladare! Det blir ju mycket att fylla i själv, förstås, men ändå :D
Fantastiskt enkelt och snyggt :D
 

Lucretia

Veteran
Joined
26 Sep 2021
Messages
5
"Hem Ljuva Hem", Call of Cthulhu

Under en storm blir rollpersonerna instängda i ett hyreshus med massa knäppa grannar. Såklart finns där ett antikvariat, en egyptolog, en ockultist och en giftmördare. Kan lätt konverteras till andra skräckrollspel.
 

Attachments

Lucretia

Veteran
Joined
26 Sep 2021
Messages
5
"Hem Ljuva Hem", Call of Cthulhu

Under en storm blir rollpersonerna instängda i ett hyreshus med massa knäppa grannar. Såklart finns där ett antikvariat, en egyptolog, en ockultist och en giftmördare. Kan lätt konverteras till andra skräckrollspel.
Osäker på om detta är tillåtet eller ej..... men har fått en del synpunkter på att det är svårt att förstå rörsystemet i byggnaden, något som (såklart) är centralt i mekaniken... så postar en "mindmap" över hur jag tänkt det.

(Tänk er massor av rör i bakgrunden, ritningen visar vilka rum och våningar som är anslutna via vilket rörsystem)

1632685105305.png
 
Last edited:

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,382
"Hem Ljuva Hem", Call of Cthulhu

Under en storm blir rollpersonerna instängda i ett hyreshus med massa knäppa grannar. Såklart finns där ett antikvariat, en egyptolog, en ockultist och en giftmördare. Kan lätt konverteras till andra skräckrollspel.
Å ena sidan är det här sjukt imponerande, kreativt och nytt! Rör kartan gör det ännu bättre men även med den är det här nästan magiskt bra kompakt informationsdesign. Fantastiskt sätt att förmedla grannarna snabbt, målande och användbart.

Å andra sidan etablerade du att någon är rädd för att hans älskade hund ska dö OCH SEDAN MÖRDAR DU DEN HUNDEN. Har du ingen skam?! Liksom jag är ledsen nu. Vilket gör det här sjukt bra skrivet för du använde en tabell och en mening för att emotionellt påverka mig. Men det är också elakt! Elakt och briljant!
 

Lucretia

Veteran
Joined
26 Sep 2021
Messages
5
Pannrummet borde vara anslutet till skorstenen. Det blir knappast bra om rök från pannan ska ta sig ut via ventliationssystemet. :)
Haha ja hur tänkte jag där? :LOL: CO döden ☠☠. Tack för synpunkten, jag har korrigerat och laddat upp en ny pdf
 
Last edited:

Lucretia

Veteran
Joined
26 Sep 2021
Messages
5
Å ena sidan är det här sjukt imponerande, kreativt och nytt! Rör kartan gör det ännu bättre men även med den är det här nästan magiskt bra kompakt informationsdesign. Fantastiskt sätt att förmedla grannarna snabbt, målande och användbart.

Å andra sidan etablerade du att någon är rädd för att hans älskade hund ska dö OCH SEDAN MÖRDAR DU DEN HUNDEN. Har du ingen skam?! Liksom jag är ledsen nu. Vilket gör det här sjukt bra skrivet för du använde en tabell och en mening för att emotionellt påverka mig. Men det är också elakt! Elakt och briljant!
Jag tackar ödmjukast för dina fina ord! 🥰 Jag är ledsen för det där med Bruno 🐶... jag bestämde mig i sista stund för att jag inte ville ha en mördad människa redan i inledningen. På detta sätt kanske RP:na underskattar varelsen... 😛
 
Last edited:

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Här kommer mitt bidrag K:s Skriptorium. Det är egentligen en äventyrsplats för Dimmiga Dalar men eftersom det spelet inte finns än har jag "stattat" äventyret för vanlig d20-OSR.
Jag har också använt det trendiga folder-formatet.


Hade tänkt göra ett litet äventyr till Askhem också, får se om jag hinner!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,219
Nu är det dags för nyheter och vi har två stora överraskningar! Två fantastiska sponsorer har nämligen dykt upp och vill hjälpa till att lyfta tävlingens bidrag.

Först har vi podcasten Rollspelarna, som lovat att spela det vinnande scenariot i sin podd!

Sedan har vi blivit lovade ett paket spel från SF-bokhandeln som vi kommer fördela till de tre pristagarna.

Vi i sällskapet PBS är fantastiskt glada att vi fått så fint stöd! Stort tack till sponsorerna, och förstås till alla bidrag som trillat in.

Nu är det halvvägs till deadline 15 oktober! När midnatt slår mellan 15 och 16 oktober är det försent att vara med och tävla om de fina priserna! Må bästa ettbladare vinna!
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,256
Nu är det dags för nyheter och vi har två stora överraskningar! Två fantastiska sponsorer har nämligen dykt upp och vill hjälpa till att lyfta tävlingens bidrag.

Först har vi podcasten Rollspelarna, som lovat att spela det vinnande scenariot i sin podd!

Sedan har vi blivit lovade ett paket spel från SF-bokhandeln som vi kommer fördela till de tre pristagarna.

Vi i sällskapet PBS är fantastiskt glada att vi fått så fint stöd! Stort tack till sponsorerna, och förstås till alla bidrag som trillat in.

Nu är det halvvägs till deadline 15 oktober! När midnatt slår mellan 15 och 16 oktober är det försent att vara med och tävla om de fina priserna! Må bästa ettbladare vinna!
Jag tycker det var en jätterolig nyhet. Jag och @guldfink diskuterade igår om det finns en chans att något av bidragen i en sådan här tävling någonsin blir spelat. Men nu vet vi ju att minst ett blir det iaf. Heja!
 
Top