Utmaning, äventyrs och plot-generator …

Så här gör Ken Hite det i The Day After Ragnarok, i det mest seriösa försök jag sett. Med förklaringar och exempel är det är ett helt kapitel på 16 sidor. Tanken är att när du genererat strukturen här så tänker du en stund på vad för detaljer och specifika val som får det hela att kännas som att det funkar.

1752186655707.png
1752186676946.png
1752186713027.png
1752186730516.png
1752186746861.png
1752186761004.png
1752186777021.png
1752186794862.png
1752186807789.png
1752186824271.png
 
Last edited:
Det är väl detta som är det bästa? Om man får för mycket så kommer man inte få någon inspiration. Ungefär som att beskriva ett Hoppa-slag.
Exakt. Detta betyder också att man inte behöver skriva enormt långa tabeller utan bara se till så resultaten blir inspirerande och breda i sin betydelse.
 
Exakt. Detta betyder också att man inte behöver skriva enormt långa tabeller utan bara se till så resultaten blir inspirerande och breda i sin betydelse.
Som @Genesis så klokt påpekade i organisations-tråden som jag länkade till: det unika kommer också ur kombinationerna, snarare än att resultatet i sig måste vara inspirerande.
 
Back
Top