Nekromanti utloggad stup i kvarten

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Surfar du från dator, surfplatta eller telefon?

Vilket operativsystem har du?

Vilken webbläsare använder du?
Recca said:
Stationär dator
windows 7
chrome
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Recca;n28471 said:
Som titeln lyder så blir ja utloggad precis hela tiden.
Är det att du måste ange användarnamn och lösenord på nytt; eller att t.ex. rutan man kan skriva svar i är försvunnen, men efter att man uppdaterar sidan är den tillbaka igen?
Recca said:
rutan man ska skriva svar i är försvunnen och när jag uppdaterar så måste jag logga in igen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag tror du som många andra vill ha tillbaka det gamla forumet trots att "die alten jungs" ber dig hålla tillbaka ditt missnöje.

För de som inte vet finns det en grupp som kallar sig för "die alten jungs", alltså typ de gamla stötarna. De arbetar aktivt i det dolda för att få tillbaka det som en gång var deras tillhåll. Den magnifika platsen wurrnu* där magi skapades!

NYA Rollspel.nu funkar så här Recca så det är bara att bita ihop, men när timmen är slagen kommer allt bli som förr igen.

*wurrnu betyder WRNU som betyder www.rollspel.nu som är den gamla sidan och inte NYA rollspel.nu
Recca said:
Klart jag har nostalgi till gamla forumet! Och det här forumet drar sig med riktigt jobbiga irritationsmoment som gör att man saknar det andra ännu mer. Men jag kommer ju inte sörja sönder för det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Rymdhamster;n28492 said:
Och har du kryssat för "håll mig inloggad" vid inloggningen?
Nice try. Det alternativet existerar inte vid inloggning.
Arfert said:
Det finns för mig. Fast det heter "Kom ihåg mig" (kryssruta). Det är samma funktion. Finns den hos dig?

(Jag surfar med Safari från en Mac.)
Recca said:
Ja, den finns hos mig och den gör så att jag loggar in av mig själv när jag går in på den här sidan. Men vet inte om den gör så att jag håller mig kvar. Jag klickade på den nu precis och den kanske funkar så, det återstår att se.
Lupus Maximus said:
Själv tänkte jag inte på vad som stod vid kryssrutan. "Kom ihåg mig" brukar innebära att användarnamn behålls och är färdigifyllt till nästa inloggningstillfälle.

Men det är den som skall kryssas i för att vara inloggad.
Recca said:
Det är en allt-i-allo-knapp alltså.
Rymdhamster said:
Jupp. Det här problemet har varit uppe förut och då var lösningen att se till att den var ikryssad.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
823
Location
Stockholm
När du vet att du egentligen är inloggad, bara sidan vet inte det, klicka på Forum eller Småpraten i topmenun, eller på loggan. När den nya sidan öppnar, kommer den ihåg dig nu?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
gizmo;n29420 said:
När du vet att du egentligen är inloggad, bara sidan vet inte det, klicka på Forum eller Småpraten i topmenun, eller på loggan. När den nya sidan öppnar, kommer den ihåg dig nu?
Tack för tipset men den där boxen som jag kryssade i verkar ha löst problemet. Håller tummarna.
 
Top